PDA

Bekijk Volledige Versie : redrunners (kakkerlakkken) als voer voor m'n wevers

p.zwartepoorte
30-10-2009, 21:49
ik lees op forums dat je ook redrunners kan voeren is dat goed voer? alvast bedankt paul

medaar
30-10-2009, 22:02
Die zijn veel groter dan je wevers. Das zoals, ik zie graag een ,zesling bij de buurvrouw. Begin daar nooit aan. Kakkerlak dat krijg je nooit kapot. nooit doen. suskewiet.

p.zwartepoorte
30-10-2009, 23:40
het scheelt dat het tropice kakkerlakken zijn die kunnen niet tegen ons klimaat

winterkoning
31-10-2009, 09:48
is voor sommige vogelsoorten een zeer goed (opfok) voer ( bron: uit eigen ervaring met scharrelaars,gaaien,gaailijsters,spreeuwen,klauwie ren etc.),echter...............dat ze voor wevers zijn gebruikt heb ik nog nooit gehoord.
gewoon aanbieden in (altijd schone )aquarium of diepe emmer en je hebt weinig tot geen overlast van ontsnapte exemplaren (ben je niet zo secuur dan kan je problemen krijgen) ,uiteraard kan je ze ook eerst in de vriezer gooien natuurlijk ( maar ook deze vorm van aanbieden moet je ze leren).
ik denk dat er niet veel mensen zijn die jouw kunnen vertellen dat ze die aan hun wevers geven,dus experimenteren zou ik zeggen.

ik hoor graag de bevindingen
mvg

echte uitheemse weverssoorten:hmmmm zo'n mooie vogelgroep en toch eigenlijk nooit de moeite genomen om ze aan te schaffen en om er eens mee te gaan willen proberen te kweken,ik denk dat ik me eens een keertje laat gaan en het er eens op gaat wagen.
zijn er "instap" soorten bij de wevers?

er is 1 soort die ik echt super vind en dat zijn de marmerwevers.(tja ik weet het klinkt gek).
zijn ze er nog ? in de avicultuur?

p.zwartepoorte
31-10-2009, 10:24
hoi
ik heb ook nog niet gehoort of iemand van de werkgroep van de wevers redrunners heeft geprobeert dus ik zal de eerst zijn die het gaat proberen gok ik
en dat over redrunners had ik gelezen op de speciaal club van insecte eters staat veel goede info op over voeding
ik heb zelf kolonie grote textor zitten en het is super leuk vogels en vooral in het kweek die bol nesten aan een tak
die marmer wevers ben ik nog niet tegen gekomen dan moet je het bestuur van de werk groep wevers eens mailen
paul

p.zwartepoorte
31-10-2009, 11:21
ik kom uit de reptielen wereld en ik heb jaren lang kakkerlakken gekweekt en ook krekels en rupsen voor me kameleons :D dus ik weet wat is en redrunner zijn klere dingen daarom ga ik denk ik ook dubias voeren die klimmen niet tegen glas
paul

theodoor
31-10-2009, 11:37
voor wk:volgens mij staat er een pop marmerwever op marktplaats,dus er is er nog minstens 1:D
garoeten theo

casehulsebosch
31-10-2009, 11:39
Hallo Paul. Redrunners is toch wel een veel antrekkelijker woord. Die kakker.. dingen geeft me toch een vlieze smaak in de mond ;) . Groet, Kees Nieuw Zeeland.

gerard 6
31-10-2009, 12:07
hier is ie dan

http://link.marktplaats.nl/288556958

Ton Koek
31-10-2009, 14:15
WK, kijk even op www.ploceidae.eu (http://www.ploceidae.eu), dat is de site van de werkgroep die zich bezighoudt met wevers, wida's en mussen.

Er is aanbod voldoende, napoelonwevers bv worden massaal ingevoerd. (ik bedoel natuurlijk Napoleonwevers, je weet wel, van dat kleine mannetje met zijn arm in zijn revers).

p.zwartepoorte
04-11-2009, 17:55
ik ga het gewoon proberen of ze het willen eten in het voorjaar maar ik deze week een kweek op zetten voor in het voorjaar te voeren en eten ze die dingen niet dan verkoop ik ze wel
vr gr paul