Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mutatie bonte kauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mutatie bonte kauw

    Vanmiddag heb ik gewoon in het wild een bonte kauw gezien die ruim meer als 50 procent wit had. De kop was helemaal wit en ook verder veel witte veervelden.Zelfs de vleugelpennen en staartpennen waren gedeelltelijk wit.
    Ik heb helemaal geen verstand van de kweek met europese cultuurvogels en heb dus geen idee of deze mutatie bekend is.
    Ik zou hier dan ook graag meer informatie over krijgen.
    Ik heb een fotootje gemaakt met mijn mobiele telefoon maar heb geen idee hoe ik deze er af krijg op de computer. Binnenkort ga ik terug met een goede camera om te kijken of hij/zij er nog is.
    Wie weet meer van deze kleurslag???

    Groet,

    Herman

  • #2
    Ook hier zie ik regelmatig bonte kauwen. Van een enkel wit veertje tot inderdaad zo'n 50% wit.
    Het lijkt wel of er de laatste jaren steeds meer bonte kauwen bijkomen. Ik denk dat dit komt omdat de kauw niet zo heel veel natuurlijke vijanden heeft.
    www.vogeltuin.webnode.nl

    Opmerking


    • #3
      Een bonte kraai of kauw is volgens mij helemaal niks byzonders.
      Er is zelfs een spreekwoord over ongeveer zo " een bonte kraai maakt nog geen winter"
      ,,dus ze zijn er al heel lang.

      Opmerking


      • #4
        De bonte kraai is ook een soort. Denk dat ze die bedoelen want die komt in het najaar wel eens deze kant op

        Opmerking


        • #5
          Ze zijn er al in het wit.
          Bijgevoegde Bestanden
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Hier vliegt ook een bonte kauw rond, heb er toevallig een paar maanden geleden een foto van gemaakt.

            Ergens op Internet heb ik gelezen dat het inderdaad een mutatie kan zijn en dat er op bepaalde plaatsen in Nederland populaties zijn waar het veel in voor komt.