Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diefstal

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • diefstal

    hallo allemaal

    ik wil iedereen in het noorden waarschuwen voor inbrekers ben namelijk al twee keer bezocht
    als iemand 2 bruine barmsijzen en 2 wildkleur barmsijzen tegen komt met het ringnummer 8reh dan graag meldenmijn zanglijsters zijn ook gestolen maar heb de ring nummers niet

    gr klaas

    ps ik geef de moed niet op en ga gewoon door met deze bijzonder hobby
    Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

  • #2
    stelen

    Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
    hallo allemaal

    ik wil iedereen in het noorden waarschuwen voor inbrekers ben namelijk al twee keer bezocht
    als iemand 2 bruine barmsijzen en 2 wildkleur barmsijzen tegen komt met het ringnummer 8reh dan graag meldenmijn zanglijsters zijn ook gestolen maar heb de ring nummers niet

    gr klaas

    ps ik geef de moed niet op en ga gewoon door met deze bijzonder hobby
    ik heb veel hondenburen. verdomme, jammer man.

    Opmerking


    • #3
      Dat is balen!
      Gelukkig laat je je hobby niet helemaal vergallen, sterkte.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo Bonkje. Laat die lui je mooie hobby niet vergallen.Sterkte en blij te lezen dat U doorgaat. Groet, Kees Nieuw Zeeland

        Opmerking


        • #5
          Dat is niet zo mooi Bonkje sterkte ermee.
          Gelukkig ga je door met de hobby en laat je je niet ontmoedigen door een stelletje lage figuren.

          Ps waar in het noorden woon je??
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            bedankt allemaal ben nu druk bezig om de boel goed te beveiligen o.a met camera,s
            hopelijk zal ze dat afleren

            gr klaas
            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

            Opmerking


            • #7
              rotzaken zijn het die niet van een andere zijn vogels af kan blijven ze moesten de handen er afhakken doen ze het nooit weer het is jammer dat er zulke mensen zijn die een ander pijn doet om zijn hobby te stelen ik heb 1 x bezoek gehad dacht ook even mijn vogels te stelen die doet het nooit weer die zit nu in een rol stoel kon niet lezen volgens mij was niemand thuis aleen mijn 4 duitse herders die los lopen voor bewaking die hebben hem even duidelijk gemaakt dat het niet zijn vogels waren is dus afgevoert met de zieken wagen met 53 honde beeten was wel een leuke thuiskomst

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
                bedankt allemaal ben nu druk bezig om de boel goed te beveiligen o.a met camera,s
                hopelijk zal ze dat afleren

                gr klaas
                Een bordje met dat je camera's hebt kan al genoeg zijn. Ik wordt ook steeds voorzichtiger.

                Ik had laatst iemand via een advertentie hier die ging vragen hoe oud alle vogels waren etc. Die man had meer interesse in de rest van mijn vogels dan in de vogels die hij kwam kopen Diezelfde avond ging hij ook bieden op hele andere vogels over de mail. Dat heeft me wel wat voorzichtiger gemaakt.

                Mijn vriendelijke honden laat ik volgende keer ook gewoon bij de kopers. De waakse hond zet ik denk ik zichtbaar achter een hek ipv in de auto volgende keer. Dat ze maar zien en horen dat ze wat betreft de herdershond niet welkom zijn ongevraagd toch?

                Sterkte, lijkt mij vreselijk om je kooien leeg aan te treffen.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                  aleen mijn 4 duitse herders die los lopen voor bewaking die hebben hem even duidelijk gemaakt dat het niet zijn vogels waren is dus afgevoert met de zieken wagen met 53 honde beeten was wel een leuke thuiskomst
                  Heb je daar geen problemen door gekregen? Ik heb altijd begrepen dat je honden zelfs een inbreker in je huis niet mogen bijten. Nu heb ik een hele felle hond dus overal bordjes hangen van "pas op waakhonden" etc etc. Toch weet ik niet of mijn hond ongestraft een inbreker zou mogen bijten....

                  Ik weet wel dat het helemaal mis gaat als hier iemand ongevraagd binnen loopt en naar boven gaat ondanks dat die Belgische herder daar staat te flippen. Die hond HAAAATTT bezoek en vreemde mensen in huis De andere honden gaan wel als wij erbij zijn. Die hond moet altijd achter slot en grendel als er vreemde mensen komen want hij wordt dan gewoon helemaal gek.

                  Opmerking


                  • #10
                    Bonkje: Heel veel sterkte met het verlies van je vogels, zoals je al aangaf ga je gelukkig door met de hobby en laat je niet kisten.
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      hey marx

                      het is ook vreselijk om je kooien leeg te zien maar het vreemde is dat ze de rest hebben laten zitten goudvinken,staartmezen,etc
                      heel vreemd

                      gr klaas
                      Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
                        hey marx

                        het is ook vreselijk om je kooien leeg te zien maar het vreemde is dat ze de rest hebben laten zitten goudvinken,staartmezen,etc
                        heel vreemd

                        gr klaas
                        Ja, dat is inderdaad vreemd. Dan zou je bijna denken dat een "speciaal liefhebber" ze gehaald heeft. Iemand die ze zelf wil hebben en niet voor het geld opgehaald heeft. Of diegene is gestoord en was nog niet klaar, dat kan ook natuurlijk.

                        Opmerking


                        • #13
                          nee geen probleem je moet borden ophangen met de tekst waakhonden en een bord met de tekst verboden toegang artikel 461 tevens moeten de honden afgericht zijn

                          Opmerking


                          • #14
                            hey

                            ik heb maar weinig ruimte dus honden kan ik niet hebben ben nu druk bezig met verstopte prikkeldraad etc

                            gr klaas
                            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
                              nee geen probleem je moet borden ophangen met de tekst waakhonden en een bord met de tekst verboden toegang artikel 461 tevens moeten de honden afgericht zijn
                              Dat de honden afgericht moeten zijn klopt niet hoor. Ook een afgerichte hond mag nooit bijten. Hoe afgericht? PHI? IPO? PHII? Wat is afgericht? Is een speurhond afgericht?

                              Als ik mijn hond volledig afgericht zou hebben en PHII maak dan maakt dat netto en zonder geleider niks uit in een prive-situatie zover ik weet. Als jij erbij bent en ze werken mogen ze bijten uit noodweer of omdat jij als hondengeleider in ambtenaarsfunctie die honden ergens op afstuurt. Dus als iemand jou aanvalt mag je hond bijten zonder aangeklaagd te worden en als jij tijdens een dienst de honden in nood ergens op afstuurt. Maar dat heeft niets te maken met een roedel dat thuis rondrent en ongevraagd bezoek aanvliegt. Jij was er niet eens bij neem ik aan.

                              Ik wil dit overigens niet ter discussie stellen om aan te geven dat ik het er wel of niet mee eens ben, ik wil gewoon weten hoe het echt zit.

                              Ik neem nl aan dat jij niet 4 PHII honden hebt zitten die op dat moment dienst deden met jou als geleider in dienst van de politie? Wist je dat honden in de beveiliging zelfs nooit mogen bijten. Zelfs niet als er iets aan de hand is. Alleen weer die noodweer aan de riem en dat dan iemand de hond of geleider aanvalt. Dan mag de hond bijten.

                              Opmerking

                              Working...
                              X