Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor kleurslag ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat voor kleurslag ??

    wie kan mij helpen welke kleurslag?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Dit is een oranjeborst zwartborst. Kan niet zien of het een grijze of een bruine oranjeborst zwartborst man is, dat is te zien aan het rugdek. Is dat grijs dan heb je een grijze oranjeborst zwartborst. Is het een bruin rugdek dan is het een oranjeborst zwartborst bruin.

    mvg,
    sibrand
    Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

    Opmerking


    • #3
      Hoi Chris,

      kan je nog een paar foto's van deze vogel plaatsen? 'k Vind hem namelijk erg mooi!

      Mijn inziens een ob zb bruine (totaal geen zwart op de borst op deze foto terwijl een grijze vaak toch een beetje laat zien). Met foto's bedoel ik niet enkel vooraanzicht, maar ook de druppels in de staart, vleugeltekening, uitvloei wangen. De streepjestekening op het onderlichaam lijkt me snel te vervagen, maar dat is dan ook het enige minpunt wat ik aan deze vogel kan ontdekken.

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor het reageren

        heb deze vogels gekocht als oranjewang/ oranjeborst [ foto oude man]

        heb u zitten 2 mannen en een pop , deze wil ik koppelen aan mijn oranjeborst/zwartborst bruin en blackface bruin splt oranje/zwartborst
        gr. chris

        Opmerking


        • #5
          Toch grijs

          Na nader inzien is dit een oranjeborst zwartborst GRIJS. Een oranjeborst zwartborst bruine heeft een bege buikkleur en een oranjeborst zwartborst grijze heeft een witte buikkleur.

          mvg,
          sibrand
          Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

          Opmerking


          • #6
            Nee hoor Sibrand,

            heb genoeg ob zb bruin zitten en hebben allen een hagelwitte buik met streepjestekening. Alle bruin wordt naar het centrum van de veer getrokken en vormt de streepjestekening. Dus schrijf bruin zomaar niet af!

            Opmerking

            Working...
            X