PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke Vogels in Houten volieré's ?

Jorik
27-10-2009, 18:54
Hallo ,

Weet iemand ook welke vogels er allemaal in een houtenvolieré kunnen die in de winter niet altijd vorstvrij is ? Ik heb al wel vogels die er vorig jaar ook gewoon in verbleven wat erg goed ging ;) Maar omdat ik misschien is een ander soort vogel er bij wil, zou ik wel willen weten welke vogel je in een normale winter buitenhuis kan houden ? Ik bedoel bijv. welke normaal niet heel goed in een buitenhuis volieré kunnen in de winter maar die bij bijv. een kweker komt die heb in wel buitenhuis heeft heel het jaar ? Er zijn mensen die ze buitenhuis houden alleen wat een warmer nachthok.

Als je vogels weet kan je ze hier neerzetten.

Ik zal alvast beginnen.

Tropenvogels

Rijstvogels
Zebravinken
Diamant duifjes
Chinese Dwergkwartel
Kanarie
Japanse meeuwtjes

Cultuurvogels

Groenling
Goudvink
Vink
Lijsters

Gr Jorik

tropen kweker
27-10-2009, 19:02
de tropen die je noemt, kunnen best wel wat hebben, maar -10 zou ik ze niet aandoen.

(ps; ik weet niet hoe je kwartels gehuisvest zitten, maar denk eraan dat het op de bodem van de voliere kouder is als bovenin!)

cultuur vogels heb ik geen ervaring mee.:cool:

Jorik
27-10-2009, 19:23
Ik heb mijn Kwartels in een apart nachthok voor hun zelf dus daar zitten geen andere vogels . Ik heb juist het gevoel dat de Kwartels nog het minst last van hebben ;)

Ton
27-10-2009, 19:26
alle cultuurvogels kunnen in een onverwarmde voliere. ze komen hier immers vandaan. wel opletten dat ze er aan gewend zijn, dus al het hele seizoen al buiten zaten. ook belangrijk is dat ze droog kunnen zitten, en niet op de tocht. toen ik cultuurvogels had, verwarmde ik het binnenhok matig, ik ben daar mee gestopt, want ze zaten nooit binnen. ook niet afgelopen winter met die soms wel strenge vorst.

jnik
31-10-2009, 20:38
bij de meeste vogels licht het er aan waar ze uit het eigekropen zijn en waar ze het langst zij geweest.

gerard 6
01-11-2009, 07:15
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan of het een gehele kale voliere betrefd of niet natuurlijk. Maar ec-vogels kunnen (afhankelijk hoe ze bij de vorige eigenaar zaten) gewoon buiten blijven. Maar dan hebben ze wel een beetje beschutting nodig. Is de voliere ook beplant??

En een nachthok is eigenlijk overbodig voor de ec-vogel. (uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk) Hier heb ik nog niet 1 x vogels (ec-vogels) in het binnenhok gezien.

Fadiga
02-11-2009, 20:45
Hallo,
Ik heb hier ook geen nachthok heb botvink, goudvink en barmsijs.
Het enige wat ik doe is pvc pannelen voor de voliere plaatsen zodat er geen tocht en vocht binnen kan.
Zelfde panelen als op een veranda die dubbelwandige panelen.
Heb er tot nu nog geen problemen of zieke vogels mee gehad.
Groeten

Jorik
05-11-2009, 21:56
Oke dus cultuur kan zowieso prima buiten wat eigelijk logisch is :rolleyes:
Weet men ook nog Tropische vogelstjes die goed buiten kunnen ?
Greetzzz :D

Patriick
05-11-2009, 23:34
Veel tropische vogels kunnen buiten, als ze daar maar aan gewend zijn.
Zoals eerder gezegd, als ze bij de kweker buiten hebben gezeten zonder binnenhok zijn ze er aan gewend en kunnen ze veel meer hebben dan wanneer ze verwarmd hebben gezeten.