Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan een Mozambiquesijs hapziekte/pokken krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kan een Mozambiquesijs hapziekte/pokken krijgen?

    Niet dat dat hier speelt maar nu ik een aardig bestandje heb wil ik ook niet dat dit gaat spelen. Kanaries kunnen er flink onder te lijden hebben dus ik vroeg mij af of het bestaat dat ik komend jaar ineens pokken in mijn vogelbestand krijg? En dus of het zinvol is om te enten bij soorten die geen kanarie zijn maar wel verwant aan.

    Van wildzang weet ik dat een deel wel pokken kan krijgen maar daar ook weer van geneest en daarna zelfs immuun is. Als dit voor Mozambique-en ook geldt is er natuurlijk niks aan de hand. Ent nog iemand dit soort vogels en zijn er dus wel eens gevallen van pokken geweest bij kwekers of houders?

    Ben benieuwd.

  • #2
    Pokken komen toch door de mug?

    Die van jou zitten binnen, ik denk dat dat wel los zal lopen.

    Voor de zekerheid kan je een antivliegen/muggen lamp plaatsten.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Het stikte hier van de muggen deze zomer, ook binnen, want ik woon aan het water. Verder blijven ze zeker niet allemaal binnen omdat ik van plan ben buitenvluchten voor een deel van hen te maken. Ook de jongen wil ik volgend jaar lente allemaal naar buiten doen om op te groeien verder. Dus ALS ze het kunnen krijgen moet ik dat wel weten om maatregelen te nemen. Zie het niet zitten om een hele groep kwijt te raken nl

      Opmerking


      • #4
        Ik woon ook direct aan het water maar hier zitten niet zo veel prikmuggen, meer de dans en kriebelmug, maar die steken niet.

        Overdag heb ik de Warblervinken voor de muggenvangst, maar s'nachts tja, dat is een goede.

        Dus toch even wachten op antwoordt van de pokkenpro's, want ik weet ook niet of mozambiqueen ge-ent moeten worden.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          pokken of niet

          hallo
          ik heb ze altijd geent vooral als ik zelf kanarie,s had zitten
          dus ik zou geen risico nemen en ze zeker enten vooral als u aan het water woont.
          mijn vader heeft meer dan 30 jaar geleden vogelpokken bij de kanarie,s gehad en toen ging dus 100 procent dood en niemand die maar wist wat het was.
          ook nu zijn er kanarie kwekers die hun vogels niet enten.
          onverantwoord vind ik.
          elke vogel die je er mee kan behoeden zou ik zeker doen.
          ook putters groenlingen zou ik enten.
          niet vergeten na een weekje te controleren of de enting gelukt is,ik deed het altijd samen enten met mijn broer en meestal was ik ook gelijk ingeent.
          haha.
          mvg wim

          Opmerking


          • #6
            pokken

            botvinken kweken die eten de muggen op. inenten van vinken is niet nodig. wel en zeker de kanarie inenten. want ze eten, geen levend voer. suskewiet medaar

            Opmerking

            Working...
            X