PDA

Bekijk Volledige Versie : kwartels maken alles nat:(

marnix1994
25-10-2009, 12:08
hallo,

ik heb een probleempje met het drinken geven van mijn kwartels: nu geef ik ze water in een schaaltje en vroegen in een drinkflessje maar ze maken altijd alles nat:( wie heeft er hier ervaring mee of heeft een oplossing??

alvast bedankt

Marnix

Marx
25-10-2009, 12:34
Heb je kwartels in een kooitje? Dat gaat ook niet en daar zijn ze niet geschikt voor. Die beestjes hebben een volière nodig en daarin lopen ze ook niet constant door de waterbak. Het is helemaal niet fijn voor kwartels om rondjes door een kooibodem te lopen met natte pootjes.;) Ik zou ze wegdoen of een leuke ren maken met 2 vierkante meter vloeroppervlak. Dan heb je nergens last van en je kwartels ook niet meer. Ze lopen nl uit nood door het water en niet omdat ze dat nu zo leuk vinden. Ze willen droge bodem.

gerard 6
25-10-2009, 12:53
Heb je kwartels in een kooitje? Dat gaat ook niet en daar zijn ze niet geschikt voor. Die beestjes hebben een volière nodig en daarin lopen ze ook niet constant door de waterbak.
Het is helemaal niet fijn voor kwartels om rondjes door een kooibodem te lopen met natte pootjes.;) Ik zou ze wegdoen of een leuke ren maken met 2 vierkante meter vloeroppervlak. Dan heb je nergens last van en je kwartels ook niet meer. Ze lopen nl uit nood door het water en niet omdat ze dat nu zo leuk vinden. Ze willen droge bodem.

Ik kan nergens vinden dat ze in een kooitje zitten?? Of denk je dat vanwege het drinkflesje.
Wel een goed advies maar volgens mij nog net iets te voorbarig. Eerst maar eens weten of ze uberhaupt in een kooitje zitten.

Of lees ik nu weer ergens overheen???:D

Marx
25-10-2009, 12:59
Ik kan nergens vinden dat ze in een kooitje zitten?? Of denk je dat vanwege het drinkflesje.
Wel een goed advies maar volgens mij nog net iets te voorbarig. Eerst maar eens weten of ze uberhaupt in een kooitje zitten.

Of lees ik nu weer ergens overheen???:D

Marnix heeft geen volière dus moet hij beter die kwartels weg doen naar iemand die wel een voliere heeft ;)

ok bedankt dan geen diamandvinken(ik heb geen/nog geen voliere:()

Mvg

gerard 6
25-10-2009, 13:01
Marnix heeft geen volière ;)

aaaaa Dat is dan heel duidelijk bedankt :p want dan sluit ik mij verder aan bij advies.;)

marnix1994
25-10-2009, 14:44
ze zitten in een vrij grote kooi, en ze lopen niet altijd door het nat.er is maar 1plaatsje nat (waar hun drinken staat). en als ze het weer een beetje nat maken dan ververs ik direct de bodem bedenking! maar dat werd een beetje vervelend dus vroeg ik mij af: er zal hier toch wel iemand zijn die mij een tip kan geven maar blijkbaar niet:(

toch bedankt Marnix

marnix1994
25-10-2009, 18:34
kan er niemand mij helpen?

medaar
25-10-2009, 18:40
kan er niemand mij helpen? zet daar een grote, zeer grote glazenfontein in. suskewiet.

marnix1994
25-10-2009, 18:43
hahaha ja zal ik doen!!!
nee nu serieus!!

populier
26-10-2009, 10:30
Ik geef ze water uit een bakje met kraag, deze kan je in de dierenwinkel kopen.

Ze vallen niet om en ze kunnen er niet door heen lopen.

Als je een grote kooi hebt kan je ook een waterklokje gebruiken.

Kwartels badderen niet in water, wel in een schaal met zand.

Ik weet niet wat voor bodembedekker je gebruikt, maar ze moeten een zandbad hebben

Ton Koek
26-10-2009, 10:54
Ook de drinkfontein was serieus, zoiets heet een drinkfontein:

http://www.ostbelgium.be/foto/88323331.JPG

marnix1994
26-10-2009, 17:13
de bodem bedeking is beuken schors maar ik geef ze 1keer per week een schaal met zand;) ok bedankt voor de tips