Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overwinteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • overwinteren

    Hallo ik heb een vogelkooi op wieltjes ,
    als ik daar noppenfolie opzij en achterspan kan ik de kooi dan buiten laten, van de winter
    er zitten een koppel japanse meeuwtjes kanarie endiamantduifjes in.
    Groetjes Wilma2

  • #2
    Zou wel moeten kunnen.
    Ik neem aan dat de kooi ook tegen een muur ofzo staat.
    Droog en tochtvrij is het voornaamste.
    Hoeft ook geen noppefolie te zijn ,gewoon stevig doorzichtig folie is ook al goed. Er is ook extra stevig waar een soort gaas in zit verwerkt (wordt ook voor hobby kassen gebruikt.
    Ik zouw ook aan de voorkant folie maken wat je overdag naar boven oprold ,en s'nachts en bij heel lsecht weer kunt laten zakken (soort rolgordijn).
    Op die mannier heb ik ook buiten kooien gehad.

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Die kooi vliegt dan ook weg met een goede storm.

        Opmerking


        • #5
          Plastic om een kooi gaat bij elk windvlaagje wapperen, waarbij vooral de diamandduifjes zich kapot zullen vliegen.

          Lijkt me niet verstandig, ik zou de kooi ook gewoon binnen zetten.
          Als deze vogels maar uit de tocht zitten is het al goed.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Patriick
            Plastic om een kooi gaat bij elk windvlaagje wapperen, waarbij vooral de diamandduifjes zich kapot zullen vliegen.

            Lijkt me niet verstandig, ik zou de kooi ook gewoon binnen zetten.
            Als deze vogels maar uit de tocht zitten is het al goed.
            Er zijn ook mensen die weten hoe ze dat plastic vast kunnen zetten ,zodat er niks wappert !

            Opmerking


            • #7
              Uiteraard kun je dat plastic vastzetten, maar met wind zal er toch altijd geluid vanaf komen.
              Of het moet plexiglas zijn, dan heb je daar geen last van.

              Opmerking


              • #8
                Er is stevig plastic waar zelfs ijzerdraad (soort gaas) in verwerkt zit ,en met een beedje handigheid kun je dat best zo vastzetten zodat het niet klappert of ook maar enig geluid maakt.
                Daar worden komplete volliere's mee afgeschermd ,of wordt ook gebruikt voor hobby kassen. Die waaien ook niet weg of kapot.

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb er zelf ervaring mee en het werkt gewoon niet goed. Het werkt een maand en dan komt er een zware storm met windkracht 7 en dan rijdt dat ding dus tegen een muur of juist van de muur en valt om. Met plastic waarin je toch een gat zal moeten laten voor frisse lucht en een beetje uitzicht krijg je een parachute-effect als de wind recht het gat in blaast. Door de wielen versterkt vwb bewegen. Of je zet dat ding muurvast met schroeven tegen een muur en het plastic bevestig je goed of het gaat niet werken ben ik bang.

                  Verder vind ik het ondingen ivm ongedierte en geen mogelijkheid weg te vluchten als er een kat of marter aan hangt. Hier heeft de sperwer er een kanarie door getrokken. Ze zijn wat mij betreft te klein om vogels buiten te houden. Ik had ze overigens op een balkon 3 hoog maar dat was dus helaas niet sperwerproof.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Zou wel moeten kunnen.
                    Ik neem aan dat de kooi ook tegen een muur ofzo staat.
                    Droog en tochtvrij is het voornaamste.
                    Hoeft ook geen noppefolie te zijn ,gewoon stevig doorzichtig folie is ook al goed. Er is ook extra stevig waar een soort gaas in zit verwerkt (wordt ook voor hobby kassen gebruikt.
                    Ik zouw ook aan de voorkant folie maken wat je overdag naar boven oprold ,en s'nachts en bij heel lsecht weer kunt laten zakken (soort rolgordijn).
                    Op die mannier heb ik ook buiten kooien gehad.
                    Bedankt voor het advies. ja ze staan tegen de muur ,en s,avonds heb ik noppenfolie ook aan de voorkant ,ik heb nu nog 4 jonge jappanse meeuwtjes zijn vandaag uitgevlogen erg leuk Groetjes wilma 2

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt voor het reageren voor de noppen folie ik heb een patiotuintje en heb alleen de zijkanten goed vastgezet zodat het niet wappert ik kan ze helaas niet binnen zetten dus ik hoop dat het goed gaat bedankt Wilma2

                      Opmerking


                      • #12
                        Bedankt voor het idee als ik de kooi binnen kon zetten had ik het wel gedaan,
                        hij staat wel beschut dus hoop dat het goed gaat Groetjes wilma 2

                        Opmerking


                        • #13
                          Werkt het?

                          Bij ons werkt dat heel goed. De kooi staat mooi in een hoek op het terras (dus ongeveer 2 meter boven de grond) waardoor het sowieso al warmer is dan beneden. 2 kanten staan tegen de muur, de derde kant daar zitten de deurtjes in en die staat trouwens ook helemaal winddicht, omdat de vierde kant is afgedekt met... plastic. Nou weet ik niet welk plastic, maar het is een superstevige, onbuigbare plaat doorzichtig plastic, waar kleine gaatjes zitten aan de zijkanten om het vast te maken met ijzerdraad aan de tralies. Deze kant staat ook juist onder het afdak, dus als het een beetje schuin regent is het in de kooi, maar omdat er een dakje op de kooi staat hebben we hier ook geen probleem van. In de zomer is de plaat gewoon gemakkelijk eraf te halen. Niks klepperen in de wind. Niks problemen. Het gaat zo al 3 of 4 jaar zonder problemen. Lekker fris in de zomer, lekker warm in de winter met een Daikin warmtepomp... euh... plastieken plaat Als de kooi een beetje strategisch staat is het perfect te doen met 1 plaat.
                          Matsje <3

                          Opmerking


                          • #14
                            kijk eens toch nog positieve mensen
                            m.v.g jan

                            onder typ fouten voor behouden !

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb mijn kamervoliere ook buiten tegen het huis aan staan.( Zitten drie kanaries in) Drie kanten zijn afgedekt met plexiglas en de vierde kant staat zo dat er geen wind in komt. Is ook noodgedwongen want ik kan de vogels binnen niet neerzetten. Gaat tot nu toe goed, ik hou ze wel goed in de gaten vooral met deze kou nu ! Vorig jaar zijn ze ook de winter doorgekomen dus het moet kunnen. Ik vind het zelf niet ideaal hoor, zou ze liever wat warmer hebben staan. Volgend voorjaar gaan we een voliere bouwen dus dan moet de winter daarop iets luxer worden.. Ik heb er wel een vetbolletje inhangen voor wat extra brandstof..

                              Opmerking

                              Working...
                              X