Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lastige Leo: de Beo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lastige Leo: de Beo!

    Hallo iedereen,
    Ik heb een klein probleempje met mijn Beo en misschien kan een ervaringsdeskundige mij helpen. Ik heb de vogel al twee jaar, hij praat is handtam en doorgaans heel gezellig maar de laatste tijd produceert hij een heel vervelend hoog gefluit dat hij heel lang kan volhouden. Ik weet dat het uit frustratie is maar ik vind geen oplossing om deze frustratie weg te nemen.
    Zijn kot staat altijd open, hij krijgt zijn natjes en droogjes en er is bijna altijd iemand thuis dus uit eenzaamheid kan het niet zijn. Het is een mannetje dus een overdosis testosteron zou kunnen. Heeft iemand soms een tip voor mij want we zijn wel het beetje ten einde raad.
    Groetjes aan iedereen.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door daniela
    Hallo iedereen,
    Ik heb een klein probleempje met mijn Beo en misschien kan een ervaringsdeskundige mij helpen. Ik heb de vogel al twee jaar, hij praat is handtam en doorgaans heel gezellig maar de laatste tijd produceert hij een heel vervelend hoog gefluit dat hij heel lang kan volhouden. Ik weet dat het uit frustratie is maar ik vind geen oplossing om deze frustratie weg te nemen.
    Zijn kot staat altijd open, hij krijgt zijn natjes en droogjes en er is bijna altijd iemand thuis dus uit eenzaamheid kan het niet zijn. Het is een mannetje dus een overdosis testosteron zou kunnen. Heeft iemand soms een tip voor mij want we zijn wel het beetje ten einde raad.
    Groetjes aan iedereen.
    hallo heb thuis ook een beo zitten maar deze zit buiten hij maakt soms ook wel zeer hoge geluiden (kan ook prate) dit kan dus in de gene zitten van deze soort maar het kan ook zijn dat hij een geluidje hoort dat jij zelf niet hoord en dat hij na wil doen maar dan veel luider zingt

    Opmerking


    • #3
      maar ik vind geen oplossing om deze frustratie weg te nemen.
      Een oplossing zou kunnen zijn een partner bij de vogel te plaatsen. Het kan heel goed dat de vogel geslachtsrijp geworden is. De mens is dan geen afdoende alternatief meer.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X