Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse kwartels

    hallo

    ik heb een vraag ik heb 2 japanse kwartels haan en hen had ze eerst in een hok 1.20 meter van de grond het was een hok van ongeveer 2 bij 1 maar heb ze nu in een voliere gedaan van 8 bij 3 en heb daar een zelfgemaakt hokje in gezet waar ze nu de hele dag in zitten want ze zijn zo bang als ik ze in de voliere zet vliegen ze steeds in het gaas en zijn ze heel erg bang wat moet ik nu doen???

  • #2
    Als ik het goed begrijp staat dit zelfgemaakte hokje waar ze de hele tijd in zitten, in de voliere staat?

    Je dieren zullen gewoon moeten wennen aan de nieuwe omgeving. Dit had ik ook met mijn chinese kwartels. De eerste week vluchtten ze de hele tijd het binnenhok in zodra ik eraan kwam. En nu moet ik moeite doen om ze daar naar binnen te lokken als ik het buitenhok schoon wil maken.
    Gewoon geduld hebben en niet teveel toenadering zoeken.

    Opmerking


    • #3
      hallo

      ja hokje staat in de voliere maar ze zitten er al 4 weken in en ze komen er wel af en toe uit om te eten en zo maar voor de rest van de dag zitten ze in hun hokje en toen ze in het hok van de vloer zaten die van 1.30 hoog waren ze de hele dag aan het zoeken naar iets lekkers maar nu niet weet je hoe lang het nog gaat duren dan

      mvg luuk

      Opmerking


      • #4
        8 x3.

        Oorspronkelijk geplaatst door luuk---eidhof
        hallo

        ja hokje staat in de voliere maar ze zitten er al 4 weken in en ze komen er wel af en toe uit om te eten en zo maar voor de rest van de dag zitten ze in hun hokje en toen ze in het hok van de vloer zaten die van 1.30 hoog waren ze de hele dag aan het zoeken naar iets lekkers maar nu niet weet je hoe lang het nog gaat duren dan

        mvg luuk
        lopen die rond in je grote voliere? Zo ja, plant wat groen erin.dan hebben ze een natuurlijke schuilplaats.Geef ze eens een meelworm, tam worden ze zo zeker.De liefde gaat door de maag. vinkengr. uit oelem medaar.

        Opmerking


        • #5
          Je kan proberen om het binnenhok eens een aantal dagen (of een weekje) dicht te maken, zodat ze verplicht zijn buiten te lopen.
          Daarna kan je het hokje weer openzetten, als ze dan weer vervallen in hun oude gewoonte, zal je hier toch mee moeten leven.
          En natuurlijk zijn de tips van hierboven (mbt andere schuilmogelijkheden en tam maken) ook zeker goed.

          Opmerking


          • #6
            hardstikke bedankt voor jullie reacties heb er nu al een paar coniveren in geplant en ik ga binnenkort ook meelwormen halen maar moet ik dan zorgen dat ze een paar uur geen voer krijgen en dat ze dan honger hebben en dat ze het dan wel uit mijn hand moeten eten ??? of gewoon in de voerbak gooien die meelwormen

            Opmerking


            • #7
              op zich is een kwartel een nieuwschierig beestje. als hij dus een beetje gewend is en je houd de meelworm van buiten de voliere in je hand door het gaas komt hij hem vanzelf uit je hand pikken. geduld is een schone zaak in deze.
              nieuwe website

              Opmerking


              • #8
                oke dat ga ik doen

                Opmerking


                • #9
                  Voer hoef je niet weg te halen,voor meelwormen zijn ze altijd wel te porren.

                  Je moet de meelwormen voor de ingang van het hokje gooien en zo steeds een beetje verder dan komen ze er zeker wel uit.

                  Kwartels zijn gek op om in en onder graspollen te zitten, je zou hier en daar ook wat siergrassen kunnen planten.



                  Succes.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking

                  Working...
                  X