Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een mooie combi gevonden maar kan de karakiki hierbij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • een mooie combi gevonden maar kan de karakiki hierbij


  • #2
    ik denk dat de eleganten wel bij de Catherina's kunnen, maar kakariki's niet.
    wat de elegantparkiet en Catherina's zijn redelijk rustige vogels, en de kakariki's zijn redelijk drukke vogels.
    Kwartels zouden er wel bij kunnen. en wat bedoel je met een klein vogeltje?

    Wouter

    Opmerking


    • #3
      Hoi Esther, je kan van deze soorten elke combi wel opnoemen maar veilig is het gewoon nooit met parkietachtigen. Ze willen dezelfde nestkasten en hebben hele sterke kromme snavels. Daar waar je "gewone" vogels een keer kibbelen kan het met parkietachtigen als snel een bloedbad worden.

      Dus al noem je de meest vredelievende soorten, nog steeds kan niemand je garanties geven. Zeker niet in het broedseizoen. Als een elegant zijn zinnen zet op een bewoond nest met 5 dagen oude catharina's dan gaat het net zo goed helemaal verkeerd.

      Kleine vogels moet je er sowieso niet bijzetten. Als je nu een vlucht had van 5 x 5 meter dan zou je er best een paar koppels zebravinken bij kunnen zetten. Zal wel goed gaan dan. Maar in een vluchtje van 1 meter breed is elke combinatie een mindere. Zelfs 3 paartjes grasparkieten in een dergelijke vlucht kan goed mis gaan. Dat terwijl je dan bij een ander valken, rosella's en grasparkieten in hele kleine vluchtjes goed ziet gaan.

      Opmerking


      • #4
        Click image for larger version

Name:	PICT0055 [320x200].JPG
Views:	1
Size:	22,3 KB
ID:	427186

        Foto van 25 jaar geleden.
        Hier zaten ook nog 2 purperglansspreeuwen bij en 2 valkparkieten .
        Weinig problemen mee gehad.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wouter1994
          ik denk dat de eleganten wel bij de Catherina's kunnen, maar kakariki's niet.
          wat de elegantparkiet en Catherina's zijn redelijk rustige vogels, en de kakariki's zijn redelijk drukke vogels.
          Kwartels zouden er wel bij kunnen. en wat bedoel je met een klein vogeltje?

          Wouter
          Hallo Wouter ,

          Ik bedoel met kleinere vogels , de vink soorten of iets in die richting

          Opmerking

          Working...
          X