Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarneer zebravinken broedrijp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • waarneer zebravinken broedrijp?

    Ik heb een koppel zebravinken zitten van april dit jaar. deze zijn al druk bezig met eitjes leggen (ze zitten nu op 4)
    maar zijn zebravinken in hun eerste jaar al broedrijp? of is dat pas volgend jaar en word dit nest dus niks..?

  • #2
    zitten ze binnen?? wat nu broeden vind ik een beetje laat volgens mij zijn ze na jaar broedrijp!

    Mvg

    Opmerking


    • #3
      Als ze eieren leggen is de pop broedrijp. Of de man broedrijp is dat weet ik niet.
      Hangt af van oa uren licht maar waarschijnlijk zullen de eieren wel bevrucht zijn. De vogels zijn in hetzelfde jaar al klaar om te kweken.
      6 maand is wel naar mijn mening te jong. Minimaal 9 maanden.

      En als ze binen zitten dan kunnen ze zeker jongen opbrengen. Exotenkwekers zijn nu ook volop aan het kweken (binnen wel te verstaan)
      Laat ze dus maar doen.

      Opmerking


      • #4
        ze zitten gewoonm binnen.... we zullen zien
        Na hoeveel eieren begint het vrouwtje ongeveer te broeden?

        Opmerking


        • #5
          Een zebravink kan na een half jaar al gewoon jongen krijgen.
          Normaal gesproken niks aan de hand.

          Opmerking


          • #6
            ze zijn begonnen met broeden... het gekke is dat ik alleen het mannetje zie broeden...
            na ongeveer hoeveel dagen komen ze uit?

            Opmerking


            • #7
              De eitjes komen na ongeveer 14 dagen uit. Maar april dit jaar? Wow, zo vroeg. Ze komen niet uit hetzelfde nest, hoop ik.
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                Heren, zebravinken zijn net muizen en zijn dus zeer snel vruchtbaar.
                Een zebravink is al na 3 maanden vruchtbaar en kan dan dus gewoon jongen groot brengen. Zelf wacht ik het liefste tot 6 maanden oud dus je kan met deze vogels gerust broeden hoor geen probleem. Wens je veel succes toe.

                Groeten Ad

                Opmerking

                Working...
                X