Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buffelowormen hoeveel per koppel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • buffelowormen hoeveel per koppel

    Beste mensen

    Ik ben een beginner met tropen.

    Ik heb spitsstaarten en goulds.

    Mijn vraag is hoeveel moet je nu eigenlijk geven per vogel.

    Hoop hier een goed antwoord op te krijgen want ik heb zelf geen flauw idee.

    En ik wil natuurlijk het beste voor mijn vogels net als iedereen

    Groetjes Eric

  • #2
    buiten de kweek redden de 2 genoemde soorten het best zonder buffalo's of andere insecten hoor. (een paar per week als versnapering vinden ze wel lekker)

    de meningen zijn verdeeld over het kweken van deze 2 soorten met of zonder dierlijk voedsel. op zich zit in eivoer wel genoeg dierlijke eiwitten.

    anders geef je bijvoorbeeld een eivoer waar de insecten al doorheenzitten, bijvoorbeeld het eivoer voor exoten van CEDE.

    Groeten,

    Kris
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      insekten : niet tijdens rui - wel in kweek

      buiten de kweek redden de 2 genoemde soorten het best zonder buffalo's of andere insecten hoor.
      • Inderdaad geen insekten verstrekken buiten de kweekperiode.
      • Vanaf de rui is het aangewezen het aandeel dierlijk eiwit in het zachtvoer stapsgewijze af te bouwen en te vervangen door plantaardige eiwitbronnen. Totaal eiwitpercentage voor ruiende gouldamadines nooit hoger dan 15-16% benutbaar.


      de meningen zijn verdeeld over het kweken van deze 2 soorten met of zonder dierlijk voedsel.
      • Meningen mogen dan al verdeeld zijn. Vaak wordt er gemakshalve gezegd "kan zonder insekten".
      • Wie tijdens kweek buffalo's verstrekt zal globaal gemeten aanzienlijk betere kweekresultaten boeken.
      • Bovendien blijken gouldamadines gekweekt zonder buffalo's in het verloop van hun verdere leven vaker vatbaar voor infecties.
      • Gouldamadines opgekweekt met insecten zijn gemiddeld tevens een langere levensduur beschoren. Tot deze vaststellingen kwamen we op ons hok reeds meer dan 20 jaar geleden.


      anders geef je bijvoorbeeld een eivoer waar de insecten al doorheenzitten, bijvoorbeeld het eivoer voor exoten van CEDE.
      • Wellicht een soort shock voor velen, maar het genoemde exotenvoer beschouwen wij niet als optimaal kweekvoer voor gouldamadines. Hoogstens geschikt voor aanzet naar de jeugdrui.


      Hoop hier een goed antwoord op te krijgen want ik heb zelf geen flauw idee.
      Aansluiting zoeken bij de Spec. Club Natuurbroed Gouldamadine is wellicht een goed idee.
      Veel succes Eric.
      ______________________________
      Technische info voor gouldkwekers
      http://natuurgould.blogspot.be/
      http://natuurgould.be/

      Opmerking

      Working...
      X