Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kuikentje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kuikentje

    hallo ik heb nu 1 kuikentje zitten (2weken oud) maar de hen is nu terug beginnen laggen wat moet ik doen??

    Mvg

  • #2
    Hier begon ons hennetje meestal ook weer met leggen ongeveer 2 weken na het uitkomen van haar nestje, dus dat is volgens mij wel normaal.

    Wij hebben de eerste keer dat dit gebeurde de eieren laten liggen (en die zijn later nog uitgekomen), maar de 2e keer hebben we ze weggenomen omdat we inmiddels wel genoeg mini-kuikens hadden geproduceerd

    Ik zou ze nu sowieso nog laten liggen, maar als ze er echt op gaat zitten broeden zou ik ze na 2-3 dagen broeden wegnemen als je geen nieuwe kuikentjes meer wilt.

    Ik neem tenminste aan dat je haan er ook bij zit? Anders zijn de eieren niet bevrucht natuurlijk

    Opmerking


    • #3
      ik wil graag nog kuikentjes!! maar kan het kwaad als ze gaat broeden?

      Opmerking


      • #4
        Ze is nu pas begonnen met leggen toch? Dus het duurt nog wel een week voordat ze een compleet legsel heeft en echt vast gaat zitten broeden. Dan is het kuikentje al 3 weken.
        Hier lagen de kuikens vaak lekker gezellig naast mama-hen tijdens het broeden op het nieuwe nest. En verder hobbelden ze gewoon achter papa-haan aan. Dus ik denk dat het wel goed moet gaan hoor!
        Maar hou het wel even in de gaten. Hier werden zowel de haan als hen namelijk wel agressief tegen de oudere kuikens toen de nieuwe eieren uitkwamen. Daardoor hebben we toen de oudere kuikens apart gezet van de rest (maar toen waren ze dus wel al zo'n 5-6 weken oud).

        Opmerking


        • #5
          ok zal ze laten doen! ze is van gisteren bezig heb net wat hooi gelegt voor een nestje te maken


          Mvg

          Opmerking


          • #6
            Wat ik trouwens vergeten te vragen ben: heb je ze binnen of buiten zitten?
            Want het is nu wel laat in het seizoen, dus ik weet niet of het buiten nog wel een goed idee is om een nestje uit te laten komen (ivm kou en kortere daglengte).

            Opmerking


            • #7
              ja ze zitten buiten! dacht ik ook aan maar wat moet ik doen als ze blijft leggen?

              Opmerking


              • #8
                ze zal best nog wat eitjes leggen, maar ze merkt zelf ook wel dat de dagen korter zijn, dus ze gaat toch niet broedden. En mocht ze dat wel doen komt er toch niets van terecht. Dan loopt ze er halverwege af.

                zit ze echt de volledige tijd uit, wat mij onvoorstelbaar lijkt, moet je zorgen dat je rond het uitkomen van de eieren iets van verwarming (bv een lamp) erbij hebt. maar deze tip zul je niet nodig hebben.

                Opmerking


                • #9
                  nop ze broed niet meer op maar toch bedankt

                  Opmerking


                  • #10
                    ik zou toch maar oppassen voor het weer
                    ik heb hier nog 5 kuikens zitten, zonder kloek maar ik had ze te laat uitgebroed met als gevolg dat ik ze na een maand nog niet kan buiten laten, te koud en soms te vochtig
                    let vooral op voor de ziekte, het snot
                    jonge kuikens kunnen eraan sterven als je ze geen antibiotica geeft

                    groetjes,
                    Jill

                    Opmerking

                    Working...
                    X