Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambiquesijs X Kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mozambiquesijs X Kanarie

    ik heb reeds een mozabiquesijs 1jaar oud (want nu zie je duidelijk dat het een mannetje is) samen met een groengeel mozaiek pop samen gestoken in open kooi van 60*60*30 .

    Zijn er speciale zaken waar ik moet op letten ? of toeveogen ?

  • #2
    Ik zou goed op het voer letten. De mozambiquesijs heeft tropisch zaad nodig, de kanarie kanariezaad, best een groot verschil. Ik vrees dat de kanariepop moddervet wordt van tropenzaad.
    Dus zorgvuldig uitkienen hoeveel je nodig hebt per dag lijkt me slim.

    Verder, het is een beetje een vreemde tijd om nu een kanarie te koppelen, kanaries horen nu in de rui te zijn (of net klaar te zijn) en de rustperiode in te gaan.
    Bij de mozambique ligt het seizoen heel anders.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Mozambique sijzen eten ook mee met de kanarie. Het is familie en op een goed mengsel hou je ze allebei gezond. Zo werkt het in elke gezelschapvoliere immers. MAAR, je kooi is klein en open en je pop weerloos. Grote kans dat hij haar af gaat maken. Voor deze kruising zou je echt een ruime vlucht moeten kiezen. De man wordt rustig in december broeds en dan gaat je kanarie er echt aan. Als ik nu een kanariepop bij een van mijn mozambique mannen had.. pfffff dat was sneu geweest.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Ik zou goed op het voer letten. De mozambiquesijs heeft tropisch zaad nodig, de kanarie kanariezaad, best een groot verschil. Ik vrees dat de kanariepop moddervet wordt van tropenzaad.
        Dus zorgvuldig uitkienen hoeveel je nodig hebt per dag lijkt me slim.

        Verder, het is een beetje een vreemde tijd om nu een kanarie te koppelen, kanaries horen nu in de rui te zijn (of net klaar te zijn) en de rustperiode in te gaan.
        Bij de mozambique ligt het seizoen heel anders.
        Ben het niet helemaal met je eens Ton,
        ik gebruik tropen voer bij de cini's zelfs als bijvoer,als hoofdvoer heb ik een puttersijzen mengeling aangevuld met onkruidmengeling wat beter werkt als toen ik als hoofdvoer tropenvoer gaf.
        Verder nog het bekende verhaal als trosgierst,grit groenvoer etc.
        Sterker nog de geelbuiken eten het helemaal niet,edelzangers heel weinig en de mozambiqusijzen (die ik nu niet meer heb)ook practisch niet
        Wat de wilde kanaries betreft die krijgen dit voer ook , een gewone kanariemengeling zijn ze niet weg van.
        Ik weet het ieder zijn eigen manier en bedoel ook niet dat het fout is maar bij werkt dit beter.
        Mvg,
        kingfisher
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking

        Working...
        X