Mededeling

Collapse
No announcement yet.

distelvink X Kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • distelvink X Kanarie

    beste lezers ,

    ik zoek advies omtrent het kruisen van distels met kanaries ,

    ik heb thuis 4 tal mannetjes zitten van 09 , en ik heb bij 3 mannetjes elk 2 kanarie poppen gezet in apparte kweekkooien reeds nu al voor de kweek van 2010 .

    agaat split geel pop , agaat split rood pop , intensief rood mozaiek pop , en groenkleurige mozaiek poppen .

    Deed ik er goed aan om dit nu al te doen ?

    en hoe kan ik de zang van de jongen zuiver houden zonder dat ze het geroep van de pop horen ?

    moet ik dan tijdens de kweek ook levend voer geven ?

    ik heb 1 koppeltje distels ook in kweekbak gestoken , zijn er bepaalde afmetingen die moeten worden gerespecteerd ?
    nu is het 60*30*30 open , de metalen kweekkooien , niet de houten gesloten ...

    ook een ciniman09 met een raza espagniol pop 08 in een open kweekkooi ... ?
    en een raza 08 man met een barmsijscabaret pop 08 ...?
    en een raza 08 man met een sijspop 09 ... ?
    zijn hier zaken waarmee ik rekening moet houden ???

    is er ook een bepaalde hoeveelheid licht die belangrijk is ? of voor puur natuur gaan ?

    zijn er bepaalde producten , zaden , eivoers , die de vogels vruchtbaarder maken ?

    dit was het zoal , dank je bij voorbaat ...

  • #2
    Deed ik er goed aan om dit nu al te doen ?
    Eh... eerlijk gezegd, nee. Kanaries zouden nu de rustperiode moeten hebben, nu bij elkaar zetten kost de poppen zoveel energie dat een kwwekseizoen bij voorbaat erg zwaar wordt.
    Ik zou ze scheiden en de de kanaries nog minstens twee maanden rust gunnen. In december beginnen met licht opvoeren van 10 naar 14 uur en als de poppen interesse tonen voor wat nestmateriaal pas gaan koppelen.

    ik heb 1 koppeltje distels ook in kweekbak gestoken , zijn er bepaalde afmetingen die moeten worden gerespecteerd ?
    Moeten niet, er zijn in Nederland helaas nog geen regels op dit gebied.
    Ik vind het zelf vreselijk klein voor putters. Minstens 100 cm en hoger en dieper zou meer geschikt zijn, vind ik.

    Wat voedsel betreft; zodra de poppen broedrijp worden kun je ze wat vaker eivoer geven. Levend voer is niet nodig, daar worden de mannen waarschijnlijk veel te fel van. Deze soorten zijn van nature vaak al bijna te fel voor kanaries.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      het beste is om de putters en kanarie poppen in een vlucht bij elkaar zetten, kunnen ze aan elkaar wennen en hebben ze toch de brood nodige rust.

      je kunt ze in de kweekkooien zetten in jan/feb. ( kunnen ze helemaal aan elkaar wennen)

      je moet wel opletten de kanarie poppen zijn eerder klaar dan de puttermannen.

      veel putterkanarie kwekers doen eerst een ronde kanaries met de poppen, maar zetten de putterman erbij om de jongen groot te brengen, de ronde erna is de putterman ook klaar voor de kweek.

      2 jaar geleden heb ik een majorputter onder een kanarie pop laten groot brengen ( uit nood).
      het bleek later een man te zijn, wat was het geval met deze man, deze moest niets hebben van een putterpop.

      maar voor de bastaard kweek is het een perfecte vogel.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Eh... eerlijk gezegd, nee. Kanaries zouden nu de rustperiode moeten hebben, nu bij elkaar zetten kost de poppen zoveel energie dat een kwwekseizoen bij voorbaat erg zwaar wordt.
        Ik zou ze scheiden en de de kanaries nog minstens twee maanden rust gunnen. In december beginnen met licht opvoeren van 10 naar 14 uur en als de poppen interesse tonen voor wat nestmateriaal pas gaan koppelen.

        Opmerking


        • #5
          Jullie zijn zeker en vast al bedankt voor de moeite ,
          maar eerlijk gezegt , raak ik er niet veel wijzer uit , excuzeer .

          beetje contradictisch ...

          maar soit , dus tot nu toe hoor ik de kanarie poppen hun rust te geven ?
          mag ik ze dus samen zetten 4tal poppen 08 in 1 kweekbak 80*40*40 ?
          tot december/januarie ???

          wat als ik de licht uren niet opvoer ?

          en wat met de kanarie poppen van 09 ? mogen deze blijven bij de mozambiquesijs van begin 09 ? deze 'de poppen' zijn al heel mooi op kleur en postuur ( tot zelfs voedsel doorgeven aan elkaar ) ...

          de cini man 09 en de raza pop 08 is puur voor op zang , en ook de vogel zo klein mogelijk te houden ... (zijn hier nog opmerkingen voor ? )

          Ps: alle vogels die ik kweek , kweek ik voor zang , nooit TT's (te veel jaloezie onderling) .


          dank bij voorbaat

          Opmerking


          • #6
            Mozambiquesijs x kanarie.Putter x kanarie
            nooit TT's (te veel jaloezie onderling)
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7
              mooie.???

              Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
              Mozambiquesijs x kanarie.Putter x kanarie
              ken je alois????? was een snotneuze?,,, anno1975.( ikke de notteneuze) .was in aalter . die was top kweker van zebravinken . de top toen he. Bij uitkorving vroeg ik hem zeer beleefd, wa denk je daar van. Hie wa brol is da. dus da vergeet ik nooit. nooit. nooit. en jullie loper daar in. grgrgr

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                Medaar;
                ken je alois????? was een snotneuze?,,, anno1975.( ikke de notteneuze) .was in aalter . die was top kweker van zebravinken . de top toen he. Bij uitkorving vroeg ik hem zeer beleefd, wa denk je daar van. Hie wa brol is da. dus da vergeet ik nooit. nooit. nooit. en jullie loper daar in. grgrgr
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  waar kan ik dit boek vinden ?

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink

                    Ps: alle vogels die ik kweek , kweek ik voor zang , nooit TT's (te veel jaloezie onderling) .

                    dank bij voorbaat

                    Opmerking


                    • #11
                      Waar woon je ?

                      Opmerking


                      • #12
                        Het Hageland & De Kempen

                        Opmerking

                        Working...
                        X