Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiemzaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kiemzaad

    Hallo
    ik heb twee zakken kiemzaad gekocht 1 voor kanarie's en 1 voor tropen
    Nu vertelde de verkoper dat je het alleen goed moet spoelen met lauw water meer info kreeg ik eigenlijk niet
    mijn vraag is klopt het wat hij vertelde ,
    Volgende vraag is ik wil het kiemzaad 1 keer per week gaan geven moet ik dan steeds de hoeveelheid dat ik gebruik spoelen of kun je alles te gelijk spoelen
    Ik ben er een beetje huiverig van om er aan te beginnen daarom hoor ik het heel graag van jullie wat te doen groetjes Wim
    ps mijn vogels zitten in kweekhokken vandaar dat ik aan 1 keer per week dacht

  • #2


    Hier staat een goede beschrijving hoe je kiemzaad kunt gebruiken.

    Opmerking


    • #3
      kiemzaad ( animal)

      hoi

      ik krijg alleen maar rode kruisjes verder niks

      Opmerking


      • #4
        Alleen de hoeveelheid die je wil voeren spoelen, als het nat geweest gaat het ook al beginnen met kiemen anders.

        Ook tijdens het kiemen regelmatig spoelen. Ook kun je een heel klein scheutje azijn in het water doen, dat vermindert de kans op bederf aanzienlijk.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wdonker
          hoi

          ik krijg alleen maar rode kruisjes verder niks
          Ik zie ook geen foto's meer ,,maar er staat wel een beschrijving hoe je het het best kunt doen.

          Opmerking


          • #6
            Al eerder.....

            Over dit onderwerp is al meer geschreven, kijk hier eens:
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Alleen de hoeveelheid die je wil voeren spoelen, als het nat geweest gaat het ook al beginnen met kiemen anders.

              Ook tijdens het kiemen regelmatig spoelen. Ook kun je een heel klein scheutje azijn in het water doen, dat vermindert de kans op bederf aanzienlijk.
              Ton Quinoa zaad zeer snel kiemen 3 uur in het water en de kiemtjes zie je al dus s'morgen in het water en s'avond geven
              hoog eiwit gehalte 16.2 %

              gr Dik

              Opmerking


              • #8
                HALLO
                ik maak mijn kiemzaad als volgt

                laat de hoeveelheid ongeveer 5 uur in lauw waterstaan
                spoel het dan goed
                doe het in een oude doek zodat het vochtig blijft
                spoel het een paar keer totdat er kleine kiemen komen
                spoel het dan met water en azijn laat het uitlekken
                en zet het dan in de koelkast
                zo blijft het een dag of 4 goed

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dik
                  Ton Quinoa zaad zeer snel kiemen 3 uur in het water en de kiemtjes zie je al dus s'morgen in het water en s'avond geven
                  hoog eiwit gehalte 16.2 %

                  gr Dik
                  Ja,idd. Dat Quinoa(spreek uit Kiena)-zaad,dat Van der Aart Diervoeders levert is een wonderlijk iets.
                  Hier kon ik het nergens krijgen.
                  Ik raad eenieder aan even te Googlen. Heel bijzonder.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    In de meeste reformwinkels verkopen ze het ook.
                    Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

                    http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      Nee hier niet dus.
                      Bovendien bestel ik mijn spullen graag bij een dierenspeciaalzaak.
                      Lekker thuis laten bezorgen toch. Ben al genoeg tijd kwijt aan mijn hobby.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        spoelen

                        het kiemzaad moet je veelvuldig goed spoelen, daar het anders een bron van bacterieen is.

                        eerst zet je het kiemzaad 24 uur in het water, in de koelkast, daarna elke dag veel spoelen, zogauw er kiemen komen is het gereed voor gebruik. je kan ook een hele zak vol in het water zetten, en laten kiemen. het is namelijk goed in te vriezen, en dan kan je elke dag pakken wat je nodig hebt.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Quinoazaad Als Kiemzaad

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          het kiemzaad moet je veelvuldig goed spoelen, daar het anders een bron van bacterieen is.

                          eerst zet je het kiemzaad 24 uur in het water, in de koelkast, daarna elke dag veel spoelen, zogauw er kiemen komen is het gereed voor gebruik. je kan ook een hele zak vol in het water zetten, en laten kiemen. het is namelijk goed in te vriezen, en dan kan je elke dag pakken wat je nodig hebt.
                          Gewoon Quinoazaad gebruiken Ton. Niks 24 uur in het water. Gewoon elke dag vers. Kiemt heel snel. Voor mij geen gedoe meer. Even Googlen en je weet alles.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                            het kiemzaad moet je veelvuldig goed spoelen, daar het anders een bron van bacterieen is.

                            eerst zet je het kiemzaad 24 uur in het water, in de koelkast, daarna elke dag veel spoelen, zogauw er kiemen komen is het gereed voor gebruik. je kan ook een hele zak vol in het water zetten, en laten kiemen. het is namelijk goed in te vriezen, en dan kan je elke dag pakken wat je nodig hebt.
                            Ton 12 uur in het water is genoeg als je teminste het raapzaad is en alleen geschoond is en niet gepoests /geen olie er bij is gevoegt

                            dan is het binnen 36 uur goed

                            of wat antoni zeg Quinoa zaad binnen 3 uur de eerste kiemtjes

                            groetjes Dik

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo,
                              Voeren jullie kiemzaad heel het jaar door even veel?

                              En omdat er bij de link op de eerste pagina stond dat je moest oppassen niet teveel te geven, hoeveel voeren jullie per dag?

                              In de zomer liet ik elke dag 5 gram kiemzaad kiemen. Voor zo'n 10 vliegende vogels en 2 kwartels.

                              M.v.g. Jeroen
                              Met vriendelijke groet, Jeroen

                              www.jeroenhubert.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X