PDA

Bekijk Volledige Versie : ringen

josmo
03-10-2009, 15:33
hallo
ik heb enkele vogels die van een afstandje moeilijk uit elkaar zijn te houden zoals oranjekaakjes-goudbuikjes-dornastrildes en st helenafazantjes.
dus nu heb ik de mannen een blauwe knijpring aangegeven en de dames een rode.
nu vind de man van het oranjekaakje dit niet prettig en zit er telkens aan te bijten en plukken kan dit kwaad of went dit vanzelf bij hem?
wat is jullie ervaring hiermee.

Animal
03-10-2009, 16:44
Dat pikken gaat vanzelf wel over ,,of de ring moet niet goed zitten omdat hij te groot of te klein is.

Ton Koek
03-10-2009, 17:56
Toch gaat het ook wel eens mis. Vogels die van jongsafaan een ring hebben zijn er aan gewend. Een volwassen vogel nog ringen kan ook zoveel problemen geven dat de vogel zijn poot tot bloedens toe bijft pikken.

Als er één van de twee per koppel geringd is, is het toch voldoende? Alleen die met ringen zijn popjes bv. Die ene die nu zo'n moeite er mee heeft, kun je dan verlossen van dat irritante ding.

Ton
03-10-2009, 20:30
ik doe ook wel eens een knijpring, en vaak is de vogel er wel aan gewend na een paar dagen. goed in de gaten houden dat het niet gaat irriteren bij de vogel.

kris
24-01-2010, 20:33
Hallo,
Ik heb ook is een kanarie gehad die 3 jaar was en ik dan een knijpring aangedaan. Na een dagje ga ik terug naar die vogel en zie ik dat hij die pot opheft en probeert er niet op te steunen. Ik bekijk hem nader en zie dat de volledige poot rood, opgezwollen en dik stond. Die vogel gevangen en de ring afgedaan. Na een dag was de poot terug normaal.
Groeten Kris

Animal
24-01-2010, 21:35
Ook bij knijpringen moet je de juiste maat gebruiken.

naruch
26-01-2010, 18:23
Ook bij knijpringen moet je de juiste maat gebruiken.

endicht knijpen, niet plat drukken.

lambert46518
26-01-2010, 19:15
je had dus niet de mannen en de poppen hoeven te ringen alleen poppen of alleen mannen was voldoende kan dus dus de helft aan irritatie schelen bij je vogels. En voor te ringen bestaan plastic ringen die je met een lepeltje kan omdoen zodat je ze niet plat drukt, iets duurder maar wel beter

Animal
27-01-2010, 12:24
je had dus niet de mannen en de poppen hoeven te ringen alleen poppen of alleen mannen was voldoende kan dus dus de helft aan irritatie schelen bij je vogels. En voor te ringen bestaan plastic ringen die je met een lepeltje kan omdoen zodat je ze niet plat drukt, iets duurder maar wel beter

Maar dat is wel veel moeilijker te doen.en kan dat ook nog wel bij volwassen vogels. Ook dan zul je nog steeds de juiste maat moeten hebben.

Antoni Hopmann
24-02-2010, 21:09
Gesloten Bondsringen, Gesloten plastic ringen, knijpringetjes. Maakt niet uit.
Allemaal prima zolang het maar de juiste maat is.