Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nachtverblijf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nachtverblijf

    Ik weet niet of deze vogels ook op dit forum horen maar ik had een vraag over kippen. Wij krijgen 2 zijdehoentjes onderin de voliere met kanaries. Het nachtverblijf komt in de buitenvoliere van de grond af. Ze hoeven geen zitstok te hebben maar hoe moet zo'n nachtverblijf eruit zien, zijn er speciale eisen of gewoon een hokje dat voor drie kwart dicht gemaakt wordt met stro onderin?? Heeft iemand daar toevallig een bouwtekening van of zoiets?
    Alvast bedankt
    www.flickr.com/photos/daniellewanders/

  • #2
    op die fotos.

    Oorspronkelijk geplaatst door Daantje
    Ik weet niet of deze vogels ook op dit forum horen maar ik had een vraag over kippen. Wij krijgen 2 zijdehoentjes onderin de voliere met kanaries. Het nachtverblijf komt in de buitenvoliere van de grond af. Ze hoeven geen zitstok te hebben maar hoe moet zo'n nachtverblijf eruit zien, zijn er speciale eisen of gewoon een hokje dat voor drie kwart dicht gemaakt wordt met stro onderin?? Heeft iemand daar toevallig een bouwtekening van of zoiets?
    Alvast bedankt
    ?????? kan geen tekening maken ze. snap het nie. medaar.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door medaar
      ?????? kan geen tekening maken ze. snap het nie. medaar.
      ! reageer dan niet !

      Ik denk dat een soort van kist die winddicht is al voldoet, maar ik laat de verdere reacties over aan de experts

      Oh btw, vind je foto's wel leuk. Het is alleen een neushoorn leguaan en geen varaan
      Deze dieren wil ik graaaaag hebben

      Opmerking


      • #4
        Als die zijdehoentjes net zo groot zijn als krielkippen ,dan is een hokje van ongeveer 80 lang ,40 diep en 50 hoog voldoende.
        Dit plaats je ongeveer 40 cm vanaf de grond ,en maak een loopplank naar de ingang.
        In het hokje een bakje maken (10 cm hoog) aan de andere kant dan waar de ingang is en daar hooi of stro in doen.

        Je kunt halverwege de hoogte ook nog ergens een zitstok maken (niet rond maar plat ongeveer 2 x 1 cm) met geen scherpe hoeken.

        Kijk eens op www.kippengrabbelton.be

        Opmerking


        • #5
          Heel ergh bedankt hier kan ik wel wat mee!
          www.flickr.com/photos/daniellewanders/

          Opmerking


          • #6
            heb zelf ook zijdehoenen [kriel] het hok hoeft niet echt groot te zijn want s'nachts slapen ze allemaal bij elkaar. lekker warm. een stok mag maar hoeft niet perse. en geen stro gebruiken dit is veel te hard. gebruik dan liever hooi. of haksel stro. ik heb nu zaagsel en als het echt heel koud wordt doe ik er hooi bij. niet te veel anders krijg je hele klonten poep in het hooi. vooral als het heel koud is want dan gaan die van mij echt niet naar buiten hoor.

            Opmerking


            • #7
              Heel erg bedankt voor de reacties hier heb ik veel aan gehad! De verbouwing is klaar, het nachthok met legnest hebben we in de schuur gemaakt. En in de buitenvoliere een mooi balkon met trap naar beneden. De 2 zijdehoentjes komen morgen. We hebben in de voliere ook 10 kanaries vliegen, dus wordt het even afwachten hoe dit gaat. Hoe vaak moeten kippen ontwormt worden en welk middel is het beste?

              Groetjes
              www.flickr.com/photos/daniellewanders/

              Opmerking

              Working...
              X