Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantvink

    hallo,

    heeft er hier iemand ervaring met de kweek en het houden van diamantvinken?? ik hoor het graag ik zou graag wat info krijgen van deze soort

    Mvg Marnix

  • #2
    Ik kweek ze niet maar vind het erg mooie vogels. Ik zou het een goede keus vinden om te gaan kweken maar weet niet of ze goed tegen de kou kunnen.

    Misschien kun je ze uit voorzorg beter binnen houden.

    Opmerking


    • #3
      ik vind het ook heeeeeel mooie vogels daarom ben ik aan het overwegen om na VOLGELD kweekseizoen een koppeltje te kopen maar ik vraag het nu al dan ben ik al wat voorberijd! en na volgend kweekseizoen heb ik waarschijnlijk meer plaats vrij!

      Mvg marnix

      Opmerking


      • #4
        diamantvinken

        Hoi Marnix, ik heb al een aantal jaren diamantvinken gekweekt, gewoon in een buitenvoliere. Mijn ervaring is dat ze het in een broedkooi minder goed doen; ze hebben dan te weinig ruimte en worden gauw te dik. Ze kunnen 's winters gewoon buiten blijven, mits ze wel een beschut binnenhok hebben. Het zijn prachtige, sterke vogels. Als je meerdere koppels in dezelfde ruimte neemt, dan moet je een oneven aantal koppels doen (3 of 5); met twee koppels zijn er vaak teveel schermutselingen tussen de mannen. Verschil tussen man en pop is niet altijd gemakkelijk te zien; wel aan het gedrag: de mannen hebben een duidelijk balts-showtje. Als je meer info wilt hebben dan hoor ik het wel. groeten, Jeroen

        Opmerking


        • #5
          en in een kweekkooi van 1lang op 40cm breed op 40cm hoog(kan ik ook nog tot 70cm hoog maken)???

          Opmerking


          • #6
            iemand??!!!

            Opmerking


            • #7
              waarom helpt niemand mij??

              Opmerking


              • #8
                niet iedereen weet dat.
                je moet gewoon rustig wachten.

                Opmerking


                • #9
                  Reactie-tje

                  Oorspronkelijk geplaatst door marnix1994
                  en in een kweekkooi van 1lang op 40cm breed op 40cm hoog(kan ik ook nog tot 70cm hoog maken)???
                  Een uitgebreid antwoord had je eigenlijk al van Jeroen gekregen.

                  In een dergelijke kooi kan je wel een koppel laten kweken. Geen andere vogels er bij in doen.

                  Na de kweek zou je ze dan eigenlijk toch in een ruimere vlucht moeten plaatsen zodat ze lekker uit kunnen vliegen.

                  Geef niet teveel vetmakende zaden.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ok bedankt ik zal er eens over nadenken! als ik nog iets wil weten vraag ik het wel!


                    Mvg

                    Opmerking

                    Working...
                    X