Mededeling

Collapse
No announcement yet.

info over de roodpoothoningzuiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • info over de roodpoothoningzuiger

    hallo

    ik heb een koppel roodpoothoningzuigers (Cyanerpes Cyaneus) aangeschaft

    heb er een paar vragen over.

    wat is de beste manier om met de vogels te kweeken
    wat eten de vogels het liefst
    zijn er nog meer kweekers in nederland die er kweek ervaring mee heeft


    de man waar ik ze van gekocht heb zij dat ze van de winter ook buiten kunnen ik durf het niet aan omdat ik lees dat ze minimaal 10 graden nodig hebben??

    bedankt alvast

    groetjes lesley

  • #2
    De voeding:
    Honingzuigers danken hun naam aan hun lange dunne snavel, waarmee ze in grote bloemen kunnen komen om nectar op te zuigen. Het zijn echter bijna allesetertjes, ze eten allerlei soorten fruit en ook kleine insecten. In gevangenschap kunt u ze naast nectar en insecten (fruitvliegjes o.a.) dan ook zoveel mogelijk soorten fruit aanbieden, liefst goed rijp (pas wel op voor rotten).
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ter aanvulling op de reactie van Ton Koek:

      afgezien van het feit dat dergelijke vogels vrijwel uitsluitend wildvang uit tamelijk warm land van herkomst betreft zou ik erg voorzichtig zijn met het hier in onstuimig Nederland buiten laten overwinteren.
      Hoewel ze eenmaal goed geaclimatiseerd best redelijk sterk zijn en dan tamelijk lage temperaturen kunnen overleven, wil dit nog niet zeggen dat dit dan ook een optimale huisvesting is!

      Daarnaast is er vrij weinig voorstellingsvermogen voor nodig om te bedenken dat de noodzakelijke voeding niet verstrekt kan worden als het vriest!

      Tijdens de opfok is deze soort overigens ook zeer verzot op jongbroed van spinnen!
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Hoi Lesly,

        ik weet niet of je eraan kunt komen, maar in een nummer van 'onze vogels' uit het jaar 2000 staat wat info over deze vogelsoort.
        Groeten,


        -J.J.-

        Opmerking


        • #5
          hallo

          bedankt voor de info wat ik een beetje heb kunnen krijgen! er is helaas zo wijnig over deze vogels te vinden

          Opmerking


          • #6
            geen info

            het zijn ook niet de meest voorkomende vogels he. je had beter eerst wat info kunnen zoeken voor je ze kocht.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking

            Working...
            X