Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe geslacht van lachduif te herkennen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoe geslacht van lachduif te herkennen?

    Ik had een tijdje geleden lachduiven hier laten zien met de bedoeling achter te komen of het geslacht al te zien was.

    1 was juist en de ander weet ik niet. Ik wil namelijk graag een onverwant maatje voor hem/haar.

    Ik hoor hem koeren maar zie net niet of ie daar ook bij buigt.

    Dus...





  • #2
    Hoi,

    Ik begrijp de vraag niet helemaal,..gaat het nu over het buigen of een maatje?

    Opmerking


    • #3
      denk of het een mannetje is die op die foto's

      Opmerking


      • #4
        @phaedra321 Ging om uiterlijk kunnen zien of de duif op de foto een doffer of duivin is.

        Ik heb hem/haar namelijk nog niet zien koeren(wel gehoord) en wil in de toekomst graag een maatje voor hem/haar

        Opmerking


        • #5
          Oh okee, nu begrijp ik het.

          Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat alleen het mannetje koert. Het vrouwtje koert ook, maar bij mij koert ze alleen in aanwezigheid van het mannetje. Het zou daarom een mannetje kunnen zijn? Maar nogmaals, ik weet het niet zeker,...ik hoop dat je gauw je antwoord hebt!

          Opmerking


          • #6
            Ik denk dat ge best een lachduifje bij haalt, als er dan een van de twee koert en voorover buigt dan is dat een doffer. Buigt er geen voorover dan zijn het twee duivinnen. Als een doffer koert is het precies of hij naar adem moet snakken, een duivin doet dat meestal niet.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking

              Working...
              X