Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede beginvogel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goede beginvogel.

    ben net begonnen met het houden van zebravinken.
    zou graag met deze man gaan beginnen. en natuurlijk wel met meer vogels, maar zou wel graag willen weten is, is deze man zo op het oog van goede kwaliteit of zien jullie al gebreken. ga volgende week ook naar venendaal om daar wat meer kennis op te doen over waar ik op moet letten en waarop ik uit moet selecteren.

    mischien tot ziens daar en hoop op leuke reacties
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Hallo,

    Deze grijze man lijkt mij op het eerste oog wel een redelijke man om mee te beginnen.
    Het lijkt erop dat hij een knik in de nek heeft, maar het kan ook zijn dat hij hier geplukt is.
    Er lijkt nog redelijk wat kleurverschil te zitten in de kop- en rugdekkleur, maar dit kan ook komen omdat de foto niet in daglicht is gemaakt.

    De flank- en wangkleur zien er goed uit alleen de stippen in de flank moeten duidelijker.

    Het formaat valt haast niet te beoordelen vanaf de foto, maar deze lijkt mij ook wel goed.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      dat forse valt ook wel mee maar waar kan ik nou eens goeie vogels bekomen die ook nog eens fors zijn. in venendaal dit weekend mischien? ik ben net begonnen met zebravinken. ben bij een kweker geweest die vorig jaar kampioen was op vogel 2008(9) weet het niet meer precies. kom daar in het hok zie alleen maar kleine tot matig grote zebravinken. tekening was best okay. hij zei dat formaat er niet echt toe doed. is dit zo of wordt ik op het verkeerde been gezet. heb 2 span gekocht maar heb ze nu thuis maar vind ze wel erg klein vergeleken mijn andere vogels. nu hoor ik iedereen maar praten over dat de vogels fors moeten zijn. dan is dit dus mischien wel een miskoop of mischien dat ik hier door selectie nog wel weer wat forsere uit kan halen maar dat moet ik na de kweek maar eens zien. wil graag veel leren maar heb soms wel het gevoel dat kwekers me op het verkeerde been zetten en me maar zeer matige vogels verkopen. zal de komende jaren door schade en schande wel wijs worden. ga dit weekend voor de eerste keer naar venendaal. zal daar wel weer heel wat kennis kunnen vergaren. ben ook nog wat te onzeker mischien. maar dat is volgens mij ook logisch als je met iets nieuws begint. ben nog jong en leergierig dus het zal over enkele jaren wel goed komen

      ben blij met de tips en zo die iedereen hier geeft. zo leer ik al weer heel wat.

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        In Veenendaal gaan kijken is al een goed begin.
        Hier kan je contact leggen met kwekers en bij hun advies vragen.
        Misschien woont er iemand bij jou in de buurt die jouw vogels life wil beoordelen.

        Je moet je niet alleen blind staren op het formaat. Het gaat om de combinatie van kleur, formaat en model.
        Maar dit zul je in Veenendaal ook wel zien.

        Verwacht niet al te veel van de verkoop. Hier zitten in het weekend nog wel eens leuke vogels maar de besten gaan donderdagavond al weg.

        Je kan altijd een kweek opzetten met jouw vogels en zien hoe de jongen uitgroeien en kleuren.
        Groeten,

        Arjan

        Opmerking


        • #5
          Van waar ben je Ik heb er nog wel enkele ziten waar je een leuke start mee kan maken. Ik zelf ben van maasmechelen

          Opmerking


          • #6
            Misschien doet het hier niet ter zake, maar ik geef m'n mening toch, omdat je misschien de lijn kan doortrekken.

            Ik was op zoek naar een mooi gladkop gloster popje. Ik heb geadverteerd, ben veel vogels gaan bekijken, heb er vele kms voor gereden, maar ik vond nooit m'n ding. Zelfs kanarie kwekers uit de buurt wisten me te zeggen dat glosters in de omgeving niet meer werden gekweekt, ze waren zelfs blij dat ik het wou proberen.
            Maar via via en na dieper en dieper bij mensen binnen te geraken kreeg ik een gouden tip. Op 5 minuten van m'n deur zou een gloster-kweker wonen die zowat alles binnen haalde van prijzen, dat er te winnen was. Ik was nogal sceptisch maar belde de man toch eens op. (had het telnr gekregen van iemand en als ik belde mocht ik zeggen dat het met zijn 'groetjes' was)
            Dus ik wachtte in spanning tot de telefoon werd opgenomen. Eens dat moment, vertelde ik wie ik was en dat ik op zoek was naar een gladkop gloster popje. Het bleef stil aan de andere kant tot ik vertelde van wie ik zijn telnr had gekregen. Dan kwam de man wat losser. Ik mocht langs gaan wanneer ik wou, hij zat toch steeds bij z'n vogels.

            Wat ik daar zag, was te gek voor woorden. Verschillende tuinhuizen waren omgetoverd tot prachtige vogelverblijven. Iedere vogel zat in een aparte kooi; maar echt de ene kooi naast de andere. Overal hingen krantenknipsels, stonden bekers en hingen medailles...

            Hij heeft me heel veel verteld; over kampioen worden in de U.K etc etc... We hebben uren met elkaar gepraat en... ik mocht een gladkop popje van hem kopen.
            Maar niet vooraleer ik hem enkele beloftes maakte : Ik zou geen tentoonstellingen doen met de vogel die ik van hem kocht. Ik zou de vogel nooit verkopen. etc etc..

            Wat me dus zeker maakt : ik kocht van hem een vogel, die misschien in staat zou zijn z'n eigen vogels te kloppen op tentoonstellingen.(hij ging met een zus van de vogel die ik kocht, dit jaar proberen een prijs te halen) Dus ik wist zeker dat ik een topper had. Zelfs zo erg dat de gloster man die ik heb eigenlijk 'waardeloos' is in vergelijking met haar. (op gebied van kweken dan toch)

            Die man gaf me ook een telnr van een club waar ik me kon aansluiten. Gaf me tips over zaadmengelingen, eivoer, etc etc... En jawel hoor, in die club zaten mensen die eerder aan me zeiden dat er in de buurt geen glosters meer werden gekweekt.

            Het is een raar wereldje.

            Wat ik met dit hele verhaal wil vertellen is : het is niet makkelijk om ergens binnen te geraken. Als je een topper kocht, dan weet je het, dan voel je het...
            Ervaren kwekers en winnaars lopen daar amper mee te koop. Ze zijn zelfs soms niet te vinden...

            Als je van zo'n man (of vrouw?) een vogel koopt, weet je HEEL goed wat je hebt gekocht.

            Een kweker die kampioenen kweekt, zal niet snel een topper verkopen, uit angst om geklopt te worden door z'n eigen vogel.
            Zo hoorde ik ooit iemand zeggen dat hij z'n jongen waar hij niet mee zou spelen, meegaf voor export. Zodat hij zeker wist dat niemand in de buurt hem zou kloppen met een vogel van hemzelf. Niet nu, maar ook niet in de komende jaren.

            Het is echt een raar wereldje, zo ervaarde ik het alleszins.

            Veel succes met je zoektocht!!

            Opmerking


            • #7
              ben in venendaal geweest en ben er nu wel achter dat ik toch wel redelijke kwaliteit heb zitten. heb zelfs nog 1 span kunnen kopen van een goeie kweker. ben nu klaar voor de kweek van komend jaar. zit ff wat beter in m.n vel nu ik precies weet wat er op zo,n tt gevraagd wordt. wat vonden jullie van de tt in venendaal. vond dat er weer mooie vogels waren. heb het meest gekeken bij de wildkleuren. dat is toch mijn slag. ook de witborst grijs vind ik mooi. dit gaan mijn 2 kleuren worden de komende 5 jaar.

              groetjes

              Opmerking


              • #8
                hallo
                even mijn mening over de grijze man
                over de fors heid kunnen we niet praten wan op
                foto kan een heel kleine zeer groot zijn en een groote
                zeer klein maar kwa tekening vind ik de vogel matig
                1 de zebratekening loopt niet helemaal tot onder de snavel
                2 de teugelzone het wit loopt achter het oog
                3 knik in de nek kan door de rui zijn ook
                4 de kleur op het rugdek is veel te bruin
                5 de flank mag breder en daarmee bedoel ik stippen duidelijker en iets breeder
                6 ik zie in de staart van deze vogel oranje kan er op wijzen dat deze vogel uit de oranjeborst kweek komt

                nu ik zeg het maar even hoe het er prefectbeeld
                er moet uitzijn het is niet dat ik deze vogel wil afbreken
                maar ik wil jou daarmee helpen ikzelf zou deze vogel nie
                houden want er is flink wat werk aan om al
                deze fouten er uit te gaan kweken

                mvg tino

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door tino allemeersch
                  hallo
                  even mijn mening over de grijze man
                  over de fors heid kunnen we niet praten wan op
                  foto kan een heel kleine zeer groot zijn en een groote
                  zeer klein maar kwa tekening vind ik de vogel matig
                  1 de zebratekening loopt niet helemaal tot onder de snavel
                  2 de teugelzone het wit loopt achter het oog
                  3 knik in de nek kan door de rui zijn ook
                  4 de kleur op het rugdek is veel te bruin
                  5 de flank mag breder en daarmee bedoel ik stippen duidelijker en iets breeder
                  6 ik zie in de staart van deze vogel oranje kan er op wijzen dat deze vogel uit de oranjeborst kweek komt

                  nu ik zeg het maar even hoe het er prefectbeeld
                  er moet uitzijn het is niet dat ik deze vogel wil afbreken
                  maar ik wil jou daarmee helpen ikzelf zou deze vogel nie
                  houden want er is flink wat werk aan om al
                  deze fouten er uit te gaan kweken

                  mvg tino
                  bedankt voor dit antwoord hier kan ik mooi wat van leren. zie nu ook wat er
                  fout is en dat is wat ik moet leren anders kan ik ook niet gaan selecteren als ik niet eens weet hoe ik de fouten moet herkennen. heb wel de lijst waaraan een wildkleur moet voldoen maar in de praktijk is het best moeilijk.

                  zal binnenkort nog eens een foto zetten. hoop dan weer zulke reacties te krijgen

                  Opmerking

                  Working...
                  X