Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie maakt er zelf eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wie maakt er zelf eivoer

    hallo

    ik wou graag weten wie er zelf eivoer maakt en hoe ze het maken?

    ben persoonlijk op zoek naar mensen die eivoer maken voor tropen en grote parkieten.

    ik wil dit namelijk zelf gaan maken zodat ik door het eivoer dan dingen kan gaan mengen die goed voor ze zijn.

    wil graag weten welke dingen jullie erdoor mengen?

    hoeveel dat jullie maken voor hoeveel vogels?

    en hoe jullie het goed houden?
    nieuwe website

  • #2
    Hallo,

    ik wil dit namelijk zelf gaan maken zodat ik door het eivoer dan dingen kan gaan mengen die goed voor ze zijn.
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Ik ben van zelf maken naar commercieel overgegaan. Geen verschil op de jongen hier. Mooie grove jonge mozambiquesijzen op CEDE tropen aangevuld met pinkies en buffalo. 3 keer in de week een paardenbloemblad en alles wordt groot en doet het perfect.

      Opmerking


      • #4
        ik gebruik aves eivoer
        zowel opfok als krachtvoer
        een maatje avas een hardgekookt eitje 8maatjes beschuitmeel
        dit even door de blender en je hebt een lekker rul eivoer

        ik doe hier zeker geen kiemzaden onder de reden hiervoor is
        dat de vogels eerst het lekkere zoeken zodoende het eivoer eruit kieperen
        en nadien dit van de bodem dan eten en gaan voeren wat mij niet de bedoeling lijkt

        kiemzaden geef ik dus appart in een snoepbakje

        dit zowel voor kanaries als tropen

        bewaren is makkelijk
        ik kook een hoop eitjes
        mis steeds een mensel en dat is perfekt in te vriezen in porties die je dagelijks opgebruikt



        frank4

        Opmerking


        • #5

          ik hoor wel eens mensen dat ze er extra zaden , brocolli enz. doorheen doen.
          nieuwe website

          Opmerking


          • #6
            Hallo,

            Dave1;
            ik hoor wel eens mensen dat ze er extra zaden , brocolli enz. doorheen doen.
            The proof of the pudding is in the eating

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Hier in Rotterdam waren er meerdere (top)kwekers van Parkieten waaronder
                  Turquoisines. Ik ben bij een paar op bezoek geweest. Ze kweekten prachtige vogels,maar Bloemkool en Pindakaas?
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik ben het met Serinus eens. Doe alleen iets als je weet wat je doet. Mijn filosofie is dat de ouders weten wat ze doen. Ik geef dus CEDE eivoer omdat dat een bewezen basis is. Ik geef verder 2 soorten insecten. Pinkies en buffalo. De ouders weten dan wat ze voeren. Ze krijgen nu grit en sepia en voegen zo zelf bewust kalk toe. Dat zie ik ze ook echt doen. Appel = zuren en vitaminen. Groen in de vorm van paardenbloem en vogelmuur. Ook dat kunnen de ouders doseren. Goed zaadmengsel en trosgierst. De jongen zijn groter en forser dan hun ouders. Een kweker die hier was zei zelden zulke grote krachtige Mozambiquesijzen gezien te hebben en hij heeft een heel nest en tips meegenomen om zijn stam te versterken. Ik geloof dus in goed ouderschap en niet in zelf bedachte goedheid. Zij weten het zelf prima te doseren en te kiezen.

                    Opmerking


                    • #11
                      oke ik geef nu van de witte molen het eivoer. en eigen merk van de dierenzaak (debby).

                      mar wat is een echt goed zaad mengeling volgens jullie. ik weet wel dat het niet het eigenmerk is wat ik nu geef.

                      had 5 kilo volierzaad en 5 kg tropenzaad gekocht en is nu op. dus ga morgen even wat beter zaad halen en weer wat nieuw eivoer.

                      dus tips zijn van harte welkom. wil graag volgend seizoen goede sterke jonge hebben.
                      nieuwe website

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Eduard !
                          Mij zal je niet horen,dat de kanaries van nu beter zijn of gezonder.
                          In de jaren 60-70 gebruikten we gewoon als grondbedekking schelpenzand
                          en gaven als kalk sepia en daarnaast fijngestampte eierschalen in een potje.
                          Eivoer werd dikwijls zelf bereid uit paneermeel (van witbrood te verkrijgen bij sommige bakkerijen) ei,honing en vitaminen. De vitaminen AD werden al snel vervangen door een schepje babymelkpoeder,welke bestemd was voor moeders,die de baby niet zelf wilden c.q. konden voeden.
                          We hadden Tovo waaraan we zelf een eitje toevoegden. Toen kwam CEDE op
                          de markt met eivoeder waaraan werkelijk ei was toegevoegd,vitaminen enz.
                          In die tijd deden de fabrikanten een beetje antibiotica door het eivoer.
                          Er is op het gebied van eivoeders een dusdanige verschuiving geweest,dat het zelf bereiden hiervan niet meer noodzakelijk is.
                          Medicijnen voor kanaries ter bestrijding van b.v. coccidiose waren niet te koop in de dierenwinkel.
                          Je behandelde de vogel zo goed en kwaad als het ging met Geza-sept.
                          Op die manier bleven wel enkel de sterkste vogels over.
                          Er is veel onderzoek gedaan en er zijn nu volop medicijnen om vogels te genezen.
                          Het is een keuze die je kan maken gebruiken of niet.

                          Ondanks alle vormen en soorten ziekten,die de wereld teisteren,ligt de levens-verwachting hier in het algemeen toch vrij hoog.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              erg goed

                              Hallo

                              Ik maak al jaren nu mijn eigen eivoer elke dag vers.
                              De vogels doen het er hier geweldig op en zijn in een mooie topconditie.
                              Zodra ik mijn fabrieks voer neerzet raken ze het werkelijk niet aan.
                              Het eigen voer vinden ze heerlijk.
                              mvg Gerard 6

                              Opmerking

                              Working...
                              X