Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik heb het te pakken de vogelgekte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ik heb het te pakken de vogelgekte

    hahaha

    ja hoor ik ben verslaafd wat kan ik allemaal bij mijn japanse meeuwen houden ik heb al bij iemand een koppel zebravinken erg leuk en dat kan samen toch en wat moet ik straks doen met eventuele kleintjes ik heb geen zin in inteelt dat lijkt me bij die vogels ook niet goedkomen of wel hoe doen jullie dat gewoon verkopen of ruilen of zo ? en als ik de kleintjes er in laat gaat de pop dan toch nog opnieuw beginnen met leggen en broeden of niet
    ja een hoop vragen en er zullen er nog wel een hoop meer komen haha

    groetjes kim

  • #2
    je kan de jongen gaan verkopen. je kan ze ruilen zodat je geen inteelt krijgt.

    de pop zal gewoon weer opnieuw beginnen met leggen.

    hoe groot is de kamervoliere?
    nieuwe website

    Opmerking


    • #3
      maar nu haha wat kan ik allemaal bij mijn japanse meeuwen houden
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Dat is geen voliere maar, nog steeds een kooi.

        En dan voor meeuwen en zebravinken, je had het over geen inteelt en zo.

        Wat Ton al zei hou het nog maar even bij alleen meeuwen, ik begrijp je enthousiasme maar het zijn ook nog eens vogeltjes die je aan de straatstenen niet kwijt raakt.

        succes ermee, groeten Michael.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          zo ik geloof dat het in eens over is met de gekte bedankt populier
          heb geen zin in meer gezeur dat ik het niet goed is en te klein wat misschien ook wel zo is ik heb er voor de rest ook geen verstand van
          ik dacht de kooi waar ze nu inzitten is helemaal niks maar om ze nu met z'n tweeen in z'n grote te zetten das ook niks dus blijven ze lekker waar ze zitten en ik vindt die kooi ( die ik nog moet gaan halen )te groot voor 2 meeuwen dus ik denk dat het dan maar over is

          groetjes kim

          en nog bedankt voor de overige info

          Opmerking


          • #6
            Hallo zeg,

            heeft dit met "geduld' van doen? Ha, ha, kom op zeg! Uiteindelijk bepaal jezelf wat je in je kooitje doet, neem daarbij de goedbedoelde adviezen gewoon mee in je achterhoofd. Wordt het te klein in de kooi die je nu hebt, dan kan je dan wel een grotere exemplaar inzetten. Niet direkt de handdoek in het bekende ringetje gooien hoor.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              haha

              bedankt henk je heb gelijk ja ik en mijn ongeduld hahaha ik moet doen wat ik wil en niet wat een ander wil
              dat is soms wel is lastig als je aan iets nieuws begint maar vooruit komt goed

              Opmerking


              • #8
                Uiteindelijk bepaal jezelf wat je in je kooitje doet,
                Helaas wel ja!
                Er wordt om advies gevraagd en dat wordt gegeven, wat is de bedoeling van jouw berichtje dan Henk?
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kim1985
                  ..en als ik de kleintjes er in laat gaat de pop dan toch nog opnieuw beginnen met leggen en broeden of niet
                  Ja

                  Hier was ons popje zelfs aan een 3e broedsel begonnen, maar die eitjes laten we niet meer uitkomen want we vinden het zo wel goed (en ook te laat worden in het seizoen, hier zitten ze buiten namelijk). Onze voliere is op het moment nog wel groot genoeg, maar we gaan straks toch de jongen verkopen, want we willen niet dat het te vol wordt en we willen uiteraard ook geen inteelt

                  Opmerking


                  • #10
                    Reactie-tje

                    Hallo Ton,

                    Wat de bedoeling van mijn berichtje is Ton, is dat deze nieuw gebakken vogelliefhebster niet gaat afhaken. En dat doet ze ook niet. Ze neemt ook jou advies wel mee en ze weet ook dat ze een andere kooi aan moet schaffen voor als ze meer vogels wil en er mee wil kweken. Ik had n.l. al eerder meegekregen dat ze van nature een beetje een ongeduldig typetje is en dat kan met een beetje geduld van onze kant wel omgeschakeld worden naar een wat meer geduldiger mens, ha, ha. Dus Ton er is niks mis met jou advies of dat van een ander.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Sorry Kim,

                      Het was niet de bedoeling om je te doen afhakken, ik ben nooit zo handig in mijn antwoorden.

                      Maar ik krijg altijd een beetje de kriebels van mensen die koud 2 weken een koppeltje hebben zitten en al meteen weer uitkijken wat er bij kan gezet worden.

                      Ik zelf heb ook geen geduld en vogels houden is vaak net als verzamelen, je wilt er altijd meer hebben.

                      En mijn commentaar op je goed bedoelde voliere is dat vogels niet zitten te wachten op een kooi van 180cm hoog maar meer op 180cm breed.

                      Een vogel is geen raket en vliegt vaak heen en weer en niet op en neer.
                      Je zegt de voliere is te groot voor 1 koppel meeuwen, een kooi kan nooit te groot zijn maar wel eerder te klein.

                      Maar je hebt helemaal gelijk als je zegt "Ik bepaal wat er in mijn kooi komt".
                      De vogels daar in tegen kunnen helaas niet bepalen want de mens bepaalt wat er mee gebeurd.

                      Dus kom op! gewoon doorgaan en ook naar andere kunnen luisteren ook al zeggen die dingen die je eigenlijk niet wilt horen.

                      Succes met je keuze en probeer geduld op te brengen, dat is als eerste vereist bij het houden van vogels.

                      Groeten Michael.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Een kamervolliere ,,ook al is die dan veel hoger dan breed ,is prima voor enkele koppeltje's japanse meeuwtjes of zebravinken.
                        Ze hoeven ook helemaal geen raket te zijn om boven in te komen ,ze kunnen gewoon naar boven zig zaggen ,en dat doen ze graag.
                        In zo'n kamer volliere zitten ze in iedergeval al veel beter dan hoe veel zogenaamde kwekers hun vogels in broedkooien hebben zitten ,en die gebruiken een dubbele broedkooi dan als uitvlieg kooi voor de jongen .!

                        Opmerking


                        • #13
                          ja das zo

                          ja dat spookte ook nog door mijn achterhoofd maar ja ik heb dan niet de durf om dat te zeggen en dan het gesleep naar de tentoonstellingen is ook nog eens niet zo prettig voor die beestjes maar toch bedankt

                          Opmerking


                          • #14
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Dan kunnen de jonge vogels gewoon verkocht of weggegeven worden he ,,of je haalt na een rondje de nestjes er uit.
                              In een broedkooi ,of volliere laat men ook niet al de jongen zitten .

                              Ook heb ik nergens de maten van de kamervolliere gelezen.
                              Er zijn er ook van 100cm breed of van 150 cm diameter.

                              Opmerking

                              Working...
                              X