PDA

Bekijk Volledige Versie : Serieus probleem HELP ME

Bas van Oorschot
20-09-2009, 13:28
Ik heb 7 eitjes en mijn mannetje is me ietjes aan het opeten :S
Ik heb er nog 4 over dus hij heeft er al 3 te pakken...

Me eitjes hadden Nu ongeveer uit moeten komen alleen er gebeurt nog nix
De eitjes die hij pakt daar zit een dood vogeltje in. al wel gevormt enzo maar met veel slijm en andere troep dus hij had nog paar dagen gemoeten denk ik...

Dus zijn dit de eitjes die als laatste moetsten uitkomen of zijn dit de eitjes waarvan de jongen dood in zijn gegaan?

Of is dit gewoon een afwijking van het mannetje?

Wat moet ik doen?

Henk3
20-09-2009, 13:31
Kijken wat er verder gebeurt, of de man er uit halen. Waarschijnlijk waren die eieren niet goed en heeft de man ze verwijderd.
Zijn de overgebleven eieren wel goed donker wit?

Hans de Vries
20-09-2009, 13:54
Vogels die eieren eten komen bij mij niet meer in de broedkooi. Je zou de eieren nog kunnen overleggen maar daarmee is het probleem waarschijnlijk niet opgelost. Stel dat deze vervelende eigenschap erfelijk is?

Hans.

Bas van Oorschot
20-09-2009, 14:16
De overgebleven eieren zijn goed donker wit van kleur...

Ik kan de man er niet uit halen aangezien ik maar 1 koppejte vogels heb en maar 1 kooi ;)

Ton Koek
20-09-2009, 14:30
Ik vermoed dat het mannetje alleen de "foute" eitjes aan het opruimen is.

Maar wat anders, waar wil je de jongen straks laten als ze moeten groeien? Als je zebravinken kweekt, zul je toch ook extra ruimte moeten maken voor als de jongen groot genoeg zijn.

Bas van Oorschot
20-09-2009, 14:48
Ik vermoed dat het mannetje alleen de "foute" eitjes aan het opruimen is.

Maar wat anders, waar wil je de jongen straks laten als ze moeten groeien? Als je zebravinken kweekt, zul je toch ook extra ruimte moeten maken voor als de jongen groot genoeg zijn.

Ik hoop dat dat het is ;)
en die ruimte komt wel goed :)

bert3660
20-09-2009, 18:48
Nu jij het zegt!
Ik zat met het zelfde probleem,
Jonge moeste uitkomen ik ga kijken alles weg buiten 2 onbevruchte eitjes en 1 jong half in het ei.
Er waren dus 4 bevruchte eitjes met jonge in verdwenen?

Deze man had het bij zijn vorige nest ook gedaan bij 1 eitje en het jong er uit gegooid, maar je zag hem in het nest zo eten van het eitje?

Ik hoop dat ook mij iemand mij kan helpen ?

groetjes

Antoni Hopmann
20-09-2009, 19:32
Nu jij het zegt!
Ik zat met het zelfde probleem,
Jonge moeste uitkomen ik ga kijken alles weg buiten 2 onbevruchte eitjes en 1 jong half in het ei.
Er waren dus 4 bevruchte eitjes met jonge in verdwenen?

Deze man had het bij zijn vorige nest ook gedaan bij 1 eitje en het jong er uit gegooid, maar je zag hem in het nest zo eten van het eitje?

Ik hoop dat ook mij iemand mij kan helpen ?

groetjes

Daar is niet echt een oplossing voor,Bert.
De man zal het veld moeten ruimen voor een andere man,die hopelijk niet
deze vreselijke eigenschap heeft.

bert3660
20-09-2009, 19:36
Daar is niet echt een oplossing voor,Bert.
De man zal het veld moeten ruimen voor een andere man,die hopelijk niet
deze vreselijke eigenschap heeft.

Ok deze man heeft me wel al 7 jonge groot gebracht maar aan alles komt een einde!
Dit was ook mijn eerste man.
Maar ik heb jonge mannen van hem dus!

groetjes

Bas van Oorschot
20-09-2009, 21:50
Ik zag hem met ei en al in de kooi vliegen... half opgegeten en er waren er al 2 weg.

ik heb er nu 4 over en die hebben ze nog steeds zo tte zien dusja hopenlijk houd hij deze wel heel! ff afwachten dus...

bert3660
20-09-2009, 22:07
Ik zag hem met ei en al in de kooi vliegen... half opgegeten en er waren er al 2 weg.

ik heb er nu 4 over en die hebben ze nog steeds zo tte zien dusja hopenlijk houd hij deze wel heel! ff afwachten dus...

Dat had ik inderdaad ook!
De eerste keer deet hij dit enkel met 1 eitje, maar toen lag er 1 van mijn eitjes van mijn Japanse meeuwtjes bij dus ik dacht daarom misschien.
De rest liet hij liggen en voeden hij perfect op.

Nu is het wel heel erg.
EN heeft hij enkel de onbevruchte 2 van de 7 laten liggen!
Hier door was ik heel lastig en heb ik man en pop gescheiden.

De man gaat op internet met de bij horende tekst : man niet voor kweek bestemt!
Hier door krijg ik hem moeilijker weg, maar ik wil niet dat hij dit bij iemand anders doet!

groejtes

vogelfreak
21-09-2009, 18:39
even wat anders

geven jullie wel genoeg grit sepia??

als je dit niet genoeg geeft kan dit ook de oorzaak zijn

grit en sepia moeten ze altijd krijgen

en ik heb ook een aantal jaren zebravinken gekweekt en nog nooit dit probleem gehad

succes ermee

bert3660
21-09-2009, 19:05
even wat anders

geven jullie wel genoeg grit sepia??

als je dit niet genoeg geeft kan dit ook de oorzaak zijn

grit en sepia moeten ze altijd krijgen

en ik heb ook een aantal jaren zebravinken gekweekt en nog nooit dit probleem gehad

succes ermee

Ik geef altijd grit en sepia.

Mijn opa geeft dit niet en kweekt ook zebravinken en zij hebben dit niet eens nodig bij hem.

groetjes

outlet_70
23-10-2009, 23:35
en zijn die eieren uitgekomen ????

sibrand
24-10-2009, 15:21
Soms moeten wij gewoon de roofvogel in het hok zijn ,zo noem ik het maar, nu weet ik dat er weer de nodige reacties komen.
maar deze vogels die dat doen moet je gewoon de nek omdraaien, of bij iemand in een kooitje in de kamer zetten waar niet gekweekt word anders zit een ander er weer mee?

succes.

NEK OMDRAAIE? we hebben het nog wel over levende vogels en ik vind zelf dat dit niet echt bij de hobby vogels houden hoort, maar dat is mijn mening. Heb zelf ooit een zebravink gehad van 9 jaar en er nooit over nagedacht om bij hem de nek om te draaien, terwijl hij niet meer ging kweken.

Een oplossing voor de mannen kan zijn om een ei in de kooi te leggen waar een afgestorven jong in zit. De man gaat dat ei vies vinden en eet daarna geen eieren meer.

Veel succes ermee en hopelijk helpt het.

mvg,
sibrand

Marcus
21-11-2009, 09:32
Die man moet eruit.

vandurenj
22-11-2009, 01:03
de ouders man en pop helpen de jongen uit het ei komen door aan de schaal te knabbelen
wanneer het jong dood is voor het geheel uit het ei is geraakt wordt het door man of pop uit het nest verweiderd

medaar
22-11-2009, 12:31
de ouders man en pop helpen de jongen uit het ei komen door aan de schaal te knabbelen
wanneer het jong dood is voor het geheel uit het ei is geraakt wordt het door man of pop uit het nest verweiderd
HA,HA.
je kent niks van vogel kweek.
kweek al 47 jaar vogels.
Das een eierzuiper ( westvlaams of oelems) .
vogel brol weg dermee.
hie dan tevree.
Pas op kan vererven ze, dat ei op eten.
medaar kan het weten.
HAHA.

suskewiet.

vandurenj
22-11-2009, 23:04
och nog maar 47 jaar

medaar
22-11-2009, 23:28
och nog maar 47 jaar

bertje vermeire was dan wereldkampioen in oss.
door hem: komen kopen zebras.
in de geelsnavel . bie den medaar.
dat is voor je tijd zeker ??
Maar 30 stuks via zeebrugge.
150 frank stuk. dus ???
medaar suskewiet.:D

vandurenj
23-11-2009, 00:01
ja,en:D :D :D :D

Antoni Hopmann
23-11-2009, 00:03
Komt o.a. ook bij kippen voor. Eierpikkers horen niet in een kwekerij. Dat vererft. En niet van maar ................
Daar praten we toch over. Zorg voor kooien,anders moet je er niet aan begnnen.