Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartel kuikens zijn niet goed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kwartel kuikens zijn niet goed

    Ik heb een paar kwartelkuikens, maar na een paar dagen beginnen ze met evenwichtstoornissen en ca. 3 dagen daarna gaan ze dood. Wat mij wel opvalt is dat de achterpootjes helemaal naar achteren gestrekt zijn en hun kopje vaak ook naar achteren ligt op hun rug.
    Wie weet wat dit is en nog belangrijker wat kan ik eraan doen.
    Kan het zijn dat de haan(en) te close met de hennen zijn? Ik bedoel zus x broer of vader x dochter etc.
    Ik heb ze namelijk allemaal tegelijk gekocht bij een dierenwinkel.
    In hun hok heb ik een lamp zodat het onder de lamp ca. 35 graden blijft, ze kunnen koeler gaan zitten in de andere hoek van het hok, de graden lopen langzaam af vanaf de lamp. Ik geef ze kippenmeel te eten en soms wat gemalen "granen" van de grote kwartels. Ook geef ik ze een beetje parkietenvoer. Water zit in kleine bakjes (bodem van een yoghurtkuipje 125 gr) ca. 1,5 cm hoog met kiezels erin. Dit water verschoon ik geregeld, ca. 6 keer op een dag. Ze zijn nu bijna een week en wegen 10 gram, dit lijkt mij te licht en ik zie ook nog geen veertjes verschijnen. Verder eten en drinken ze goed.
    Wie kan mij helpen?

  • #2
    Ik zouw ze geen kippen meel en parkieten zaad geven ,,maar tropen zaad en gewoon kracht/ei voer.

    Opmerking


    • #3
      ik heb mijn kwartelkuikentjes gallus nr 1 gegeven. dit is hele fijne kuikenmeel. en geen opfok meel maar speciaal voor sierkippen en ook voor kwartels. het merk is kasper fauna food.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Ik zouw ze geen kippen meel en parkieten zaad geven ,,maar tropen zaad en gewoon kracht/ei voer.
        Als ik dat hier kopen kon zou ik dat allang voeren. Ik kan kiezen uit kanariezaad, parkietenvoer, duivenvoer, kippenvoer en een mengeling van zaden voor kalkoen etc.
        Dus ik hoop zo een goede keuze te maken.
        Ik geef ook kuikenmeel 1, alleen van andere merken. Met dat kippenmeel bedoel ik ook kuikenmeel. Hier heb je geen verschil in voer voor sierkippen of gewone kippen.
        Het hele dorp is al langs geweest om mijn kippen te bekijken, terwijl het gewoon Brahma's zijn.

        Opmerking


        • #5
          Misschien is het wel inteelt, omdat u ze allemaal tegelijk heeft gekocht.
          Bij een dierenzaak, misschien is het wel zusters en broers?

          En sivo start geven er is niet beter hoor.

          Groetjes Petra.

          Opmerking


          • #6
            Wat voor kwartels zijn het?
            Want volgens mij begonnen de eerste veertjes bij onze chinese dwergkwarteltjes ook pas te komen toen ze bijna 2 weken oud waren. Ik heb ze nooit gewogen dus ik kan niet zeggen of 10 gram te weinig is. Maar in het begin groeien ze echt heel snel, je ziet ze elke dag een stukje groter worden.

            Onze kuikentjes zijn goed gezond groot geworden op universeelvoer, eivoer en gewoon tropenzaad.
            Als het kan zou ik ze ook gewoon door de ouders zelf laten opvoeden. Dan is zo'n warmtelamp ook helemaal niet nodig.

            Opmerking


            • #7
              @ Petra, ik zit ook heel erg te denken aan inteelt en dat daardoor deze problemen onstaan. Dus dat wordt op zoek gaan naar andere mannetjes.
              @Tori no Hime, het zijn japanse kwartels. De ouders willen niets van hun weten, dus het opvoeden door de ouders kan ik helaas wel vergeten.

              Maar ik ga op zoek naar andere mannetjes en ook voor mijn kippen meteen een ander mannetje halen. Moet toch eens gebeuren eens in de 2/3 jaar denk ik.
              Alvast bedankt voor alle informatie.

              Opmerking


              • #8
                Over 3 weken ongeveer kan ik nieuwe mannetjes ophalen. Hopelijk krijg ik volgend jaar dan een beter resultaat. En natuurbroed zal ik altijd stimuleren. Trouwens mijn kuikentje is sinds gister 2 gram gegroeid. Het is niet veel, maar misschien een begin van betere vooruitzichten?

                Opmerking


                • #9
                  [QUOTE=petra;68096]En sivo start geven er is niet beter hoor.

                  QUOTE]

                  Ik geloof niet dat sivo start bij het lijstje staat wat ik hier kan kopen. Maar misschien lees ik wel verkeerd.

                  Opmerking


                  • #10
                    Bicyclerace

                    Xada zei;

                    Ik geloof niet dat sivo start bij het lijstje staat wat ik hier kan kopen. Maar misschien lees ik wel verkeerd.
                    Met wat oefening had je tussen de regels kunnen lezen dat je dan op de fiets moet stappen en in een aanpalend dorp naar Sivo Start zou kunnen informeren. Probeer het eens, je hobby wordt direct een stuk interessanter.

                    Groet,

                    Rob.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                      Xada zei;



                      Met wat oefening had je tussen de regels kunnen lezen dat je dan op de fiets moet stappen en in een aanpalend dorp naar Sivo Start zou kunnen informeren. Probeer het eens, je hobby wordt direct een stuk interessanter.

                      Groet,

                      Rob.
                      Ik heb helaas overal in de buurt al gezocht, gevraagd en gekeken. Trouwens ik heb het niet op de fiets gedaan, maar met de auto. En aanpalende dorpen liggen hier ca. 25 km weg en ik heb alles al afgestruind in een omgeving van ca. 50 km. Ben zelfs al in Spanje wezen kijken. En heb geprobeerd spullen vanuit Nederland te bestellen, maar dan zijn de portokosten gigantisch.
                      Het blijkt dat veel mensen zich niet in kunnen denken dat het in andere landen anders is dan in Nederland. Ik heb zelfs al geprobeerd om de ingredienten en hoeveelheden in kwartelvoer te achterhalen, zodat ik het hier zelf kan klaar maken. Kan ik nog meer doen?
                      Ik geef aan wat ik kan kopen, dus zou ik graag willen weten of ik daar een gezond voer uit maken kan. En daarvoor hoef je niet tussen de regels door te lezen.
                      Ik heb alles voor mijn dieren over, mijn paardenvoer komt zelfs uit Spanje omdat ik dat beter voer vindt dan wat ik hier 8 km vanaf mijn huis kan kopen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Misschien dat hier iemand mij de samenstelling van kwartelvoer kan geven?

                        Opmerking


                        • #13
                          Eergister bij een supermarkt geweest en eindelijk de worsten voor mijn honden gevonden. Hier was ik ook al twee jaar naar op zoek. Maar op de vogelafdeling weer geen kwartelvoer.
                          Gister was een vriendin van mij hier en wou ook graag even bij die supermarkt kijken voor haar honden. Ik heb opnieuw de vogelafdeling afgespeurd en toen stond er wel kwartelvoer Het is compleet voer voor tortelduiven, kwartels, patrijsen etc. Ik heb gelijk alles wat er stond gekocht. Nu hoop ik dat ze dit in hun assortiment blijven houden. Het zijn wel hele granen etc. dus niet geschikt voor de kuikens.
                          Bij een andere zaak waar ze van alles verkopen (zeer uiteenlopende spullen) en ook wat vogels heb ik naar het probleem gevraagd met de kuikens. De verkoper wist gelijk precies wat ik bedoelde en nu heb ik anti-biotica voor door het water en een speciaal soort melk om door het voer te mengen. Ik hoop dat ze nu wel gaan groeien en mijn probleem is opgelost.

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik herken dit wel... Heb je de kwartels in de buitenvoliere lopen? Bij mij was dit wel het geval. Wat bleek, met het pikkehn op de grond namen ze veel zand op, dit ging niet goed waardoor de kuikentjes na verloop van tijd de ouders niet meer bij konden nemen, begonnen te struikelen en uiteindelijk het loodje legde. Sinds ik ze niet meer de kans geef in de eerste levensdagen zand op te laten pikken gaat het vel beter,mmisschien dat je hier iets aan hebt?

                            Opmerking


                            • #15
                              meel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xada
                              Eergister bij een supermarkt geweest en eindelijk de worsten voor mijn honden gevonden. Hier was ik ook al twee jaar naar op zoek. Maar op de vogelafdeling weer geen kwartelvoer.
                              Gister was een vriendin van mij hier en wou ook graag even bij die supermarkt kijken voor haar honden. Ik heb opnieuw de vogelafdeling afgespeurd en toen stond er wel kwartelvoer Het is compleet voer voor tortelduiven, kwartels, patrijsen etc. Ik heb gelijk alles wat er stond gekocht. Nu hoop ik dat ze dit in hun assortiment blijven houden. Het zijn wel hele granen etc. dus niet geschikt voor de kuikens.
                              Bij een andere zaak waar ze van alles verkopen (zeer uiteenlopende spullen) en ook wat vogels heb ik naar het probleem gevraagd met de kuikens. De verkoper wist gelijk precies wat ik bedoelde en nu heb ik anti-biotica voor door het water en een speciaal soort melk om door het voer te mengen. Ik hoop dat ze nu wel gaan groeien en mijn probleem is opgelost.
                              MEEL. Dat moete ze hebben . Mix je oud broodt en je hebt meel. Je kan zeker wel soep mixen he. Wel da Moet lukken. suskewiet.

                              Opmerking

                              Working...
                              X