Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fundering voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Fundering voliere

    Wat is een goede fundering voor een voliere (Kanaries)?

    Het nachthok wil ik als volgt gaan doen:

    50/60cm diep en dan opmetselen tot 3 a 4 steen lagen boven de grond, waar dan vervolgens het houtwerk op komt.

    Omdat de vlucht groter wordt (en ik rug problemen heb) wil ik eigenlijk niet de vlucht ook zo diep uit moeten graven. Wel wil ik graag de zelfde steen hoogte aanhouden als het nachthok. Voldoet hier een cm of 30 diep?

    En andere (makkelijkere of betere) optie hoor ik ook graag.

    Bedankt.

  • #2
    Zo'n diepe fundering (vorstvrij) is alleen nodig als er een redelijk gewicht op komt te rusten. Als je metselwerk dan niet diep genoeg zit ,kan als de ondergrond is bevroren ,en deze weer gaat ontdooien ,dat dit ongelijkmatig gebeurt ,en daardoor ongelijk kan verzakken ,en gaan scheuren.
    Als er niet meer dan 3 stenen boven de grond komen is drie of 4 stenen onder de grond voldoende.
    Graaf een geultje ,bodem goed vlak aanstampen ,leg daar een rij tegels op ,en ga daar op metselen.
    In plaats van tegels kun je ook een laagje beton er in storten ,en daar desnoods nog wat betonijzer in leggen .

    Opmerking


    • #3
      Grond die na het ontdooien inzakt zal tijdens het bevriezen omhoog komen.Ik zou in de grond 2 lagen kalkzandsteenblokken op tegels zetten en bovengronds schoon metselwerk als je barsten wilt voorkomen.
      Zelf heb ik de voliere gewoon op trottoirbandjes staan heb je iets mooiere inkijk ook onderin de voliere.
      groeten eddie

      Opmerking


      • #4
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Meneer ik kan niet in u portemonnee kijken maar wij hebben een fundering gestort trottoir band breedte.Rest partijtje ouduitziende stenen gekocht.Kunstof kozijnen gekocht (marktplaats)trespa binnenkant nachthok.geen omkijken meer naar.alleen 1 keer in de week wordt het nachthok plus ren schoongemaakt.succes mvg Janita

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor de reacties! Voor het binnenhok heb ik een geul gegraven van 50 cm diep, hierin leg ik zoals boven wordt aangegeven een laag of twee grindtegels (op de hoek) en trottoirband er tussen. Dan ga ik opmetselen met straat klinkers.


            Ik ga de vlucht denk ik op trottoir bandjes zetten. Bedankt!

            Opmerking


            • #7
              Ik ben er nog en langzaam komt alles inorde, heb het erg druk gehad met andere klussen.

              Ben toch maar gaan graven ook voor de vlucht.

              Dit zijn de maten:




              Het binnenhok wordt ongeveer 1,50 x 1,00 en 2 hoog.

              Is dat een ok ruimte voor een binnenhok?


              Ik wil graag de vlucht deels aan de bovenkant voorzien van gaas en dus geen dakbedekking, dit ivm. beplanting. Iemand ervaringen met halfopen voliere en kanaries? Of is dit sterk af te raden?

              Opmerking


              • #8
                Dat ziet er erg goed uit!
                Ik zou wel in het binnenhok een dubbele deur maken, zodat je niet de kans loopt dat ze direct ontsnappen als je er in gaat.

                Het niet-overdekte deel, ik denk dat de vogels het prettiger vinden als ze ook een stukje wel overdekt buiten kunnen zitten, in de winter kan het dagenlang regenen soms. 60 Cm geeft al veel beschutting, een lichtdoorlatende plaat werkt dan prima.

                Succes met de klus, het ergste heb je gehad gelukkig.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Cobblepot
                  Het binnenhok wordt ongeveer 1,50 x 1,00 en 2 hoog.
                  Is dat een ok ruimte voor een binnenhok?
                  Lijkt mij prima

                  Opmerking


                  • #10
                    Ga deels de vlucht afdekken, met dakpannetjes. Jammer dat glazendakpannen zo duur en schaars zijn!

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo,
                      je maakt het tussen de staanders 1.80 breed gaat dat goed met de maten van het gaas dat je erop wilt doen ik dacht dat rollen gaas in de breedte van 100 en 150 cm te krijgen was als ik mij niet vergis.
                      m.vr.gr. Harry
                      m.vr.gr. Harry

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
                        Hallo,
                        je maakt het tussen de staanders 1.80 breed gaat dat goed met de maten van het gaas dat je erop wilt doen ik dacht dat rollen gaas in de breedte van 100 en 150 cm te krijgen was als ik mij niet vergis.
                        m.vr.gr. Harry
                        Klopt, die tekening is ook maar een benadering, enkel de buiten maten kloppen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Gaas in veel maaswijdtes is ook te koop per meter en ook van 2 meter hoog, o.a. Hoogendoorn in Stolwijk heeft enorm veel keus.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Transparante polycarbonaatplaten zijn ook een optie.

                            Opmerking

                            Working...
                            X