Mededeling

Collapse
No announcement yet.

houten stokken voor in de broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • houten stokken voor in de broedkooien

    welke takken kan hiervoor het beste gebruiken en zijn er die ik absoluut niet moet gebruiken?
    het beste is toch wat van verschilende diktes?
    vergaan deze takken niet heel snel?

  • #2
    Ik gebruik van alles, liefst wat ruwe. Ze blijven heel lang goed omdat ze uitdrogen. Daarbij krimpen ze wel wat, dus soms moet je ze een keer opnieuw vastzetten.
    Peer- of appelboomtakken vind ik zelf het mooist.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Ik gebruik van alles, liefst wat ruwe. Ze blijven heel lang goed omdat ze uitdrogen. Daarbij krimpen ze wel wat, dus soms moet je ze een keer opnieuw vastzetten.
      Peer- of appelboomtakken vind ik zelf het mooist.
      Hoe maak jij die stokken vast ?

      groetjes

      Opmerking


      • #4
        ja dat is inderdaad en goeie hoe zet je deze takken vast.
        en ik denk dat je ook wel echt takken uit moet zoeken waar kleine zijtakjes aanzitten want het is voor kleine tropen dus die pootjes zijn niet erg groot?

        Opmerking


        • #5
          In de broedkooien sloeg ik een spijkertje in de achterwant, in de stok boorde ik een gaatje. Stok op het spijkertje prikken en aan de voorkant de stok een centimeter door het front steken.
          Bij kunststof kooien kun je het andersom doen, de spijker in de stok, het gaatje in de achterwand.
          Wil je niet in de achterwand boren, dan zoek je goed vertakte tak die je in zijn geheel kan vastklemmen tussen het front en en het plafonnetje, in een hoek of een richeltje boven de zandlade.

          IK had houten kooien, dus een gaatje boren was bij mij het handigst.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking

          Working...
          X