PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat bij zebravinken houden

Tweetje
14-09-2009, 18:55
Hallo,

Ik ben hier nieuw en kweek sinds enige tijd grasparkieten.
Nou heb ik ook een koppel zebravinken en zou er nog wel een koppel diamantduiven of rijstvogels bij willen. Wat kan ik dan het beste kiezen of is het niet verstandig om ze bij zebravinken te zetten als je er ook mee wil kweken? Zou ik één van de twee soorten bij de zebravinken in kunnen zetten of zou ik ze beter appart kunnen houden?

Groetjes,
Tweetje

Ilovediamantduifjes
14-09-2009, 20:43
De Zebravinken gaan de Diamantduiven kaalpikken en de Rijstvogels zullen (misschien) de Zebravinken aanvallen, vooral in de broedperiode. Geen goed idee, denk ik. Een koppeltje Japanse Meeuwen zou er wel nog bij gaan. Deze kunnen wel kruisen met de Zebravinken en dat is misschien niet wat je wilt :D

wouter1994
15-09-2009, 06:22
ik heb thuis 1 grote kooi staan en daar zit vanalles in: diamantduiven, Rijstvogels, Zebravinken.
Ik heb nooit echt ruzie gezien. rijstvogels zijn soms wel een beetje aan het pikken.

Wouter

Animal
15-09-2009, 17:59
Ik had rijstvogels bij mijn zebravinkjes ,maar geregeld lagen er dode jongen op de grond ,zelfs van het formaat dat de zebravinken het zelf niet gedaan konden hebben.
Dit jaar heb ik de rijstvogels weg gedaan ,en geen problemen meer.

Er zitten ook nog japanse meeuwtjes en zilverbekjes bij ,en ook een paartje diamantduifjes.
De japanse meeuwtjes voeren zelfs af en toe de jonge zebravinken.