Mededeling

Collapse
No announcement yet.

twee koppels in 1 kooi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • twee koppels in 1 kooi?

    Momenteel heb ik mijn koppels cubavinken in 1 kooi zitten van 1.40x40x40. Zou hier in het kweekseizoen een koppel forbespapegaai amadines bij geplaatst kunnen worden? Of wordt dat mot?
    Een andere optie is natuurlijk het opdelen van de kooien. Maar zijn de kooien van 70x40x40 groot genoeg voor cuba's en forbessen?

    vr. gr.

    Wim

  • #2
    nog meer kooien ?

    Wim, heb je nog meer kooien ? als je er nu jongen van krijgt, waar laat je die ?
    cubavinken zijn heel fel, in de broedtijd, dus een beetje ruimte is geen luxe.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Dag Ton,

      Bedankt voor je antwoord. Ik heb 6 kooien van 1.40. Daarvan zijn er nu 4 bezet met 4 koppels cubavinken. Twee houd ik dus sowieso vrij voor eventuele jongen. Ik zou het leuk vinden om iets bij de cubavinken te zetten. Mijn verstand zegt dat het beter is 1 koppel per kooi te houden maar wellicht zijn er mensen die ervaring hebben met 2 koppels in een dergelijke kooi. Desnoods wat aangekleed met groen. Vandaar mijn vraag.

      vr. gr.

      Wim

      Opmerking


      • #4
        Hallo Wim,

        Bij cubaantjes kan je wel wat bijzetten, maar dan moeten ze echt niet meer in broedconditie zijn.

        Zelf laat ik mijn koppel binnen overwinteren in een vlucht van ongeveer
        2.00 x 1.00 x 1.00 meter en dan alleen met afrikaantjes en dat gaat prima.

        Samen met afrikaanse prachtvinken heb ik geen ervaring.

        Alleen dan samen met blauwe goulds in de de buitenvoliere (3.00 x 4.00)op dit moment.
        Dit geeft ook geen problemen.

        Bij dit koppel zitten nog twee jongen van ze van dit jaar, toevallig 1-1 op kleur en dat is oorlog.

        Maarja, je kan het in ieder geval proberen.
        Succes.groeten Michael.
        Bijgevoegde Bestanden
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking

        Working...
        X