PDA

Bekijk Volledige Versie : Verlichting nachthok

Jill
09-09-2009, 21:04
Hallo,

Ik wil mijn nachthok wat lichter maken zodat de vogels er ingaan.
Voordien deden ze dat niet omdat het nachthok te donker was.
Ik heb deze volière tweedehands gekocht, ze hadden er een klein traliesstukje voor gedaan.
Nu heb ik de sluis helemaal wit geverfd zodat het al wat lichter lijkt, en heb ik van het voormalige nachthok een kweekkooi gemaakt, nu wil ik er zeker van zijn dat er genoeg licht binnenkomt. Het kan nog altijd als nachthok gebruikt worden dan voorzie ik er nog plexiglas voor.

Echter kan ik geen elektriciteit naar die volière leggen..
Hebben jullie misschien ideeën voor verlichting op batterijen en een lampje dat ik "s nachts kan laten branden als de vogels zouden schrikken dat ze hun stokken nog kunnen vinden.

Alvast bedankt,
Jill

Ton
10-09-2009, 18:36
geen idee Jill, als je er geen stroom naar toe kan brengen, hoe je het dan moet verlichten. misschien iets op batterijen, een zwak lampje, maar dat zal je veel batterijen kosten. :confused:

Jill
10-09-2009, 18:46
geen idee Jill, als je er geen stroom naar toe kan brengen, hoe je het dan moet verlichten. misschien iets op batterijen, een zwak lampje, maar dat zal je veel batterijen kosten. :confused:

Ik was vandaag bij iemand en die vertelde me iets over een autobatterij.
Daar dan iets van draden aan en een lamp van 12 Volt. Om deze autobatterij op te laden moest het met een ?charseur?.
Achja dat laat ik dan maar over aan mijn vader :p
Misschien moet ik er toch maar is aan denken van wel elektriciteit naar daar te leggen.
Moet ik dan maar eens voorstellen hier thuis

Bedankt voor je reactie.

Jill