Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jong Chinese dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jong Chinese dwergkwartels

    Wij hebben jonge chinese dwergkwartels, maar de ouders verzorgen ze niet. We hebben ook al eerder jongen gehad en deze zijn dus allemaal overleden!
    We hebben ze daarom nu in een apart hok neergezet.
    Nou zijn er dus alleen een paar problemen:
    Hoe moeten ze drinken? Een tip was een schaal water met knikkers, maar glijden ze daar niet over uit?
    En wat is de beste ondergrond? We hadden zand, maar naar wat ik gehoord heb is dat ze dat op kunnen eten en erin kunnen stikken!
    Mischien heeft iemand ook nog andere tips voor het verzorgen van deze jonge kwartels?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Hilga92
    Wij hebben jonge chinese dwergkwartels, maar de ouders verzorgen ze niet. We hebben ook al eerder jongen gehad en deze zijn dus allemaal overleden!
    We hebben ze daarom nu in een apart hok neergezet.
    Nou zijn er dus alleen een paar problemen:
    Hoe moeten ze drinken? Een tip was een schaal water met knikkers, maar glijden ze daar niet over uit?
    En wat is de beste ondergrond? We hadden zand, maar naar wat ik gehoord heb is dat ze dat op kunnen eten en erin kunnen stikken!
    Mischien heeft iemand ook nog andere tips voor het verzorgen van deze jonge kwartels?

    ik heb hier niet echt verstand van, maar ik denk dat je het beste een laag schaaltje met een klein laagje water kan neerzetten,
    hebben je al wel wat voer voor ze?
    op de bodem kan je bijvoorbeeld zaagsel of hooi gebruiken, beukensnippers kan ook, maar daar zijn de meningen over verdeeld..
    gr.
    robin

    Opmerking


    • #3
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        kwakkels

        Oorspronkelijk geplaatst door Hilga92
        Wij hebben jonge chinese dwergkwartels, maar de ouders verzorgen ze niet. We hebben ook al eerder jongen gehad en deze zijn dus allemaal overleden!
        We hebben ze daarom nu in een apart hok neergezet.
        Nou zijn er dus alleen een paar problemen:
        Hoe moeten ze drinken? Een tip was een schaal water met knikkers, maar glijden ze daar niet over uit?
        En wat is de beste ondergrond? We hadden zand, maar naar wat ik gehoord heb is dat ze dat op kunnen eten en erin kunnen stikken!
        Misschien heeft iemand ook nog andere tips voor het verzorgen van deze jonge kwartels?
        laat je nie (zot maken). door de pam.....kwekers.

        ze moeten in zandbodem. water met fles. eten kiekenmeel.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door medaar
          de pam.....kwekers.
          Bijna versproken, Medaar?
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hilga92
            Wij hebben jonge chinese dwergkwartels, maar de ouders verzorgen ze niet.
            Ze broeden wel maar ze verzorgen de jongen niet? Pikken ze naar de jongen of negeren ze ze gewoon? En doen beide ouders dit of maar 1 van de 2?
            Want misschien dat het best op te lossen is en dan kun je de kuikens gewoon door de ouders laten opvoeden.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
              Ze broeden wel maar ze verzorgen de jongen niet? Pikken ze naar de jongen of negeren ze ze gewoon? En doen beide ouders dit of maar 1 van de 2?
              Want misschien dat het best op te lossen is en dan kun je de kuikens gewoon door de ouders laten opvoeden.
              Het probleem is denk ik dat de ouders beide uit een broedmachine komen, en dus niet zijn opgevoed door ouders...
              Het duurde even voordat ze doorhadden wat ze konden eten en drinken, maar dat hebben ze nu inmiddels door
              Tot nu toe loopt het dus goed, en leven ze alle negen nog

              Opmerking


              • #8
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  kwartel

                  ze moeten droog zitten. ton. zo is het. medaar.

                  Opmerking

                  Working...
                  X