Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warblervink - Poospiza torquata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Warblervink - Poospiza torquata

    Hallo

    Ik heb een prachtig koppeltje Warblervinken. Het is een koppeltje van een jaar oud.

    Nu kan ik maar heel weinig vinden over de Warblervink.
    Voeding en huisvesting dat weet ik allemaal wel. Maar ik zou graag willen weten wie er ervaring hebben met de Warblervink??
    Hoe zijn de kweek ervaringen?? nestmatriaal??
    mvg Gerard 6

  • #2
    vink

    Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
    Hallo

    Ik heb een prachtig koppeltje Warblervinken. Het is een koppeltje van een jaar oud.

    Nu kan ik maar heel weinig vinden over de Warblervink.
    Voeding en huisvesting dat weet ik allemaal wel. Maar ik zou graag willen weten wie er ervaring hebben met de Warblervink??
    Hoe zijn de kweek ervaringen?? nestmatriaal??
    toon eens foto?? ken da niet??? den medaar

    Opmerking


    • #3
      Hier vast een beetje informatie: http://www.allevogels.nl/index/index...=76&Itemid=115

      Ik heb nog een prachtige man over nadat de pop ontsnapt is, mag je zo hebben...
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Medaar je wacht maar even eerst rust in de keet hebben.

        Winterkoning
        Ook op het forum kan in maar bar weinig vinden. Of ik zoek verkeerd. (3 topic's waaronder deze)
        Zou je er dan wel eens over willen spreken erover.

        Ton
        Heel erg bedankt voor het aanbod. Heb jij er nog mee gekweekt??
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          schitterende vogels die warblervinken... altijd al van gedroomd...

          maarja, ik wil eerst mijn studie afmaken voor ik aan V&I eters begin, ik wil ze alles geven wat ze nodig zijn, en dat word lastig als je +- om 6 uur opstaat en om 19 uur klaar bent met alles.....


          als je ermee kunt kweken gerard, zou je a.u.b een kweekverslag kunnen plaatsen?

          Kris
          Groet'n uut Drenthe

          Opmerking


          • #6
            Ik heb er helaas niet mee gekweekt, het koppel zat drie jaar hier en leek het wel erg naar de zin te hebben.

            Overigens wordt de Warblervink door de speciaalclub niet tot de insecten- en vruchtenetende vogels gerekend. De vogels eten ook veel zaden.

            Gerard, wil je me even mailen?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Harstikke bedankt

              Hoi Josly

              Bedankt voor de info. Ik ben dan wel benieuwd welke ondersoort(en) ik dan heb. Eind van de week zal ik proberen een paar foto's te maken.

              Dat het niet makkelijk wordt dat wist ik en dat vind ik nu juist de uitdaging.
              Mocht ik jongen op stok krijgen horen/lezen jullie dat zeer zeker.

              Ohja bedankt voor de linkjes van de zang.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                Voor de ongelovige den Medaar

                Goede morgen

                Hier alvast een plaatje van de Warbler man. Het lukt mij maar niet om ze er goed op te krijgen en door het gaas ben ik al helemaal niet goed in. Daar komt bij dat ze werkelijk niet langer dan een paar seconde stil zitten (en ze zijn vliegens vlug). De pop is me nog niet goed gelukt (deze is ook niet alles maar ja het is een plaatje).
                Ze zitten in een vlucht van 3 x 4 met 5 grote coniferen en 2 nectarine boompjes waar ze erg graag inzitten. Dus makkelijk is het niet ze erop te krijgen.



                Ohja hij is in de rui trouwens. Achter de rietmat zit gewoon gaas hoor. Maar de buren wouden de schutting daar niet hoger hebben. dus dat lijkt wat apart maar ja je kunt niet alles hebben.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  nou gewoon een mooie/leuke foto hoor gerard6
                  hij is beter i.i.g dan de mijne
                  als het goed is heb ik nog foto's van nest en jongen,zal wel eens opzoeken maar beloof niks.




                  het kan zijn dat dit een foto is van eerste jaars jongen,dit was geloof ik niet het kweekkoppel ( het is al zoooooooooooo lang geleden dat ik die soort had)

                  mvg

                  ps: weet je nu al welke soort je hebt?
                  heb je gekeken naar vleugels (wit bezit) heb je gekeken naar stuit kleur ( oker bruin of niet) heb je gekeken naar snavelkleur???

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Gerard,

                    Een heel mooi beestje, maar wat WK al vroeg welke stuitkleur heeft de man?

                    Mocht de stuit roodbruin zijn heb je idd. de torquata, ook lijken de poppen van de torquata op de man.

                    Geen rood is volgens mij de Hispaniolensis. Hierbij zijn de poppen gewoon bruin en kan je goed de geslachtverschillen zien.

                    Zie de verschillen in de foto's.

                    Jij zegt dat je koppel nu 1 jaar oud zijn, heb je ze dus van een kweker?
                    daar de de importstop al jaren van kracht is.

                    Succes met de vogels groeten Michael.
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Nog geen idee

                      Hoi Winterkoning.

                      Ik heb nog geen idee welke soort ik bezit. Als ze rustiger zijn wil ik ze uitvangen om goed te kijken en duidelijke foto's te maken van de vleugels.
                      Er zit in ieder geval veel wit in de vogels maar de pop wat minder.
                      In de vleugels van de man zit weinig wit en van de pop ook niet. De punten van de vleugels zijn een bruine tint. De snavel is licht oranje van kleur en een iets donkere punt.
                      de pootjes mooi licht van kleur.
                      De vogels gaan nu hun 2de jaar in.
                      Maar zoals gezegd ga ik ze eerst lekker laten wennen voor het uitvangen.

                      Zijn ze te vangen op de jappen manier??

                      Om eerlijk te zijn lijken ze sprekend op jouw foto.
                      mvg Gerard 6

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door populier
                        Hallo Gerard,

                        Een heel mooi beestje, maar wat WK al vroeg welke stuitkleur heeft de man?

                        Mocht de stuit rood zijn heb je idd. de torquata, ook lijken de poppen van de torquata op de man.

                        Geen rood is volgens mij de Hispaniolensis. Hier bij zijn de poppen gewoon bruin en kan je goed de geslachtverschillen zien (diformisme).

                        Zie de verschillen in de foto's.

                        Jij zegt dat je koppel nu 1 jaar oud zijn, heb je ze dus van een kweker?
                        daar de de importstop al jaren van kracht is.

                        Succes met de vogels groeten Michael.
                        Hoi Populier

                        Het geslachts verschil is heel erg goed te zien de pop is overduidelijk veel minder wit dan de man. De vogels hebben geen rood in zich. Het lijkt er dus op zoals ik op de foto's zie dat het in ieder geval de Hispaniolensis is. Maar uit hoeveel ondersoorten bestaat die groep dan weer??

                        Nee de vogels komen niet van een kweker. Maar van een man die ze vorig jaar heeft meegenomen uit belgie vandaan. Omdat deze man gaat verhuizen heeft ie met pijn in het hart dit koppel weg moeten doen.
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo Gerard,

                          Heb deze vogels ook al jaren (nog nooit gekweekt trouwens).

                          Maar heb ook nog nooit gehoord dat er zoveel ondersoorten zijn van de Hispaniolensis.

                          Alleen dat er van het ras Poospiza veel soorten zijn.Maar ja wat maakt het uit mochten er eventueel ondersoorten zijn, jij hebt mooie vogels en daar gaat het om.

                          Groeten Michael.
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Dit is een koppeltje wat ik 6 jaar terug had zitten, zou gaan om de gekraagde boomgors ??



                            Henk
                            vriendelijke groet
                            Henk

                            Opmerking


                            • #15
                              Klopt dat zijn de oftwel de gekraagde boomgorsvink.

                              Groeten Michael.
                              Groeten Michael

                              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                              Opmerking

                              Working...
                              X