PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog vragen?

Clara
06-09-2009, 20:47
Mag ik nog wat vragen stellen? Ik vind een vogel best wel ingewikkelt amai. Wat anders dan ratten, muizen en honden :)

Ilovediamantduifjes
06-09-2009, 21:44
Wat bedoel je?;)

gerard 6
06-09-2009, 21:55
Gooi het in de groep!!!

Tori no Hime
06-09-2009, 22:58
Je mag zoveel vragen stellen als je wilt ;)

Clara
07-09-2009, 08:51
Wat bedoel je?;)
Ik ben opgegroeit met knaagdieren en honden, dus daar weet ik heel veel van, maar van vogels heb ik geen kennis. Wij zijn trouwens hobbyfokker van tamme ratten en muizen. Ik ga ondertussen zelf nog naar antwoorden zoeken maar niet nu want na 10 weken komen ze eindelijk mijn rolluik maken :)

Ok, hier gaan we dan.....

1) Hoe kan een ei zo schoon ter wereld komen als het door de cloaca moet?
2) Waaraan herken je loopvogels? (ik veronderstel iets aan hun poten)
3) Welke vogels reken je tot loopvogels? (alle vogels die niet kunnen vliegen? :) geen flauw idee eigenlijk)
4) Welke kleurslagen kun je bedenken bij kippen? (iets voor een kippenforum?)
5) Wat is het nut van luchtzakken?
6) Hoe raken vogels overtollige lichaamswarmte kwijt?
7) Wat wordt bedoeld met ovariëctomie?

Volierevogels herkennen. Zeg over welke vogel het gaat.

1) Streeppatroon op borst + oranje wangen (niet in de winter) oorstreek bij de mannetjes. Vrouwtjes hebben dit niet. Beide oranje/rode snavels, vrouwtje lichter van kleur. Beide wel de typische wit/zwart oogstreep. Pop heeft ook zebratekening op staart.

2) Zang-, kleur- en postuurvariaties. Verschil tussen man en pop is uiterlijk niet te zien. Man fluit alleen.

3) Man heeft blauwe neusdoppen en de pop heeeft bruine neusdoppen. Behalve bij de witte en gele varianten: daar heeft de man blanke en de pop bruinachtige neusdoppen. Jonge vogel heeft ook streepjes op voorhoofd en de oude alleen in de nek.

4) Grijsblauw van kleur met op de vleugels witte stippen. Rond de ogen een rode rand. Pop heeft iets smallere rode oogrand en is op de rug bruinachtig van kleur. Tijdens paartijd maakte de man het vrouwtje het hof door koerend over de grond te lopen, vaak met de staart in de lucht uitgespreid. Oogranden zijn feller als de vogels veel buiten verblijven.

5) Is zo groot als een kuiken. Hennetje is wat gestreept en bruin van kleur. Haantje is meer blauw-grijs met witte keelbanden en een witte buik. Meestal hebben de hanen een geel-zwart keelmasker.

6) Geel van kleur met iets groenige waas en een getekende bovenkant. Ze hebben een oogstreep. De pop heeft een streep tussen de keel en de borst, die op een kettinkje lijkt. Jonge mannetjes hebben dit ook! De volwassen man heeft een ketting en is geler van kleur (borst)

7) Zwavelgele kuif en oranje-rode wangen. Overwegend grijs, met wit in de vleugels en een gele kop. De man is feller van kleur. De onderstaartdekveren van deze jonge vogels zijn gelijk aan die van de pop.

8) Klein, bruingrijs met oranje wangen. Rode stuit en rood snaveltje. Geen verschil tussen man en pop, behalve dat de pop iets lichter van kleur is.

9) Veel kleuren bruin; egaal en bont. Geeen verschil te zien tussen man en pop. Man zingt zachter.

10) Man is dieprood van kleur met witte stipjes. (=prachtkleed; begin van het broedseizoen). Buiten broedseizoen lijken de mannetjes meer op poppen. De poppen zingen zachter. Pop is meer geel/bruin van kleur. Jongen zien eruit als de pop.

11) Oranje van kleur met een zwarte kop en buik. Pop ruit twee maal per jaar en is dan bruin.

Ton Koek
07-09-2009, 13:40
Is dit een vragenlijst van een opleiding dierverzorging?

Clara
07-09-2009, 14:09
Ja waarom?

Tori no Hime
07-09-2009, 14:17
Ik denk dat mensen liever hebben dat je eerst zelf probeert om de antwoorden te vinden (jullie hebben vast wel een boek ofzo?)
En pas als je er echt niet uit komt, om advies gaat vragen.
Anders kan iedereen zo'n opleiding wel gaan doen, toch? Als alle antwoorden zo makkelijk gegeven worden.

Clara
07-09-2009, 14:24
Ik heb naar antwoorden gezocht en zoek nog, en heb ze tot hiertoe nog niet gevonden.
De vorige 30 vragen heb ik wel opgelost, al dan niet juist, dat laat ik even in het midden.

1) Streeppatroon op borst + oranje wangen (niet in de winter) oorstreek bij de mannetjes. Vrouwtjes hebben dit niet. Beide oranje/rode snavels, vrouwtje lichter van kleur. Beide wel de typische wit/zwart oogstreep. Pop heeft ook zebratekening op staart.
Zeebravink !!
Juist?