Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwartwang witborst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zwartwang witborst

    Hallo,
    Ik speel met het idee om zwartwang witborsten te kweken, maar ik kan op internet over deze combinatie eigenlijk niets vinden. Heeft iemand ervaring met deze combinatie en mischien ook foto's van hoe ze eruit zien?

    Laurent
    Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

    http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

  • #2
    Er zijn weleens mensen mee bezig geweest maar ik weet niet of dat iets is geworden.

    Bij de zwartwangen is het phaeomelannine van de wang bevedering veranderd in zwart eumelanine.

    De witborstfactor veroorzaakt bij de mannen ook een reductie van het phaeomelanine in de wangvlek. Wat dat betreft zou het dus moeten lukken.

    Aan de andere kant, de witborst vertoont plaatselijk ook eumelaninereductie in de bevedering en dat lijkt me weer tegenstrijdig als je zwartwangen wilt gaan kweken.

    Maar, ondervinding is de beste leermeester...... succes.

    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Hans bedankt voor je antwoord.
      Dus als ik het goed begrijp is het mogelijk maar de wangvlek en de flanktekening zullen minder diep van kleur zijn dan bij een normale zwartwang.

      Heeft er nog iemand foto's?
      Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

      http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        ik heb die combinatie per toeval gekweekt gehad
        ik kweek zwartwang grijzen(witborst is reccesief)
        niks speciaals hoor ze zien eruit als witborst poppen ja ook de mannen
        ik kon ze in de nesten al eruitpikken
        deze hadden vleeskleurige vleugels en en heel mooie zwarte wang
        maar na uitvliegen ruien deze weg en hou je geen zwartwang meer over jammer genoeg
        steeds die vogels als slechte vogels weggedaan dacht te maken te hebben met poppen
        omdat er geen flanktekening meer opzat
        tot er eens een paar iets langer bleven zitten en ik een man volop zag zingen en baltsen
        toen heb ik nog even gedacht dat 't goudvogeltjes waren(een nieuwe kleur)
        maar helaas op de zebravinkenclub legde ze mij uit wat 't juist was

        groetjes frank4

        Opmerking


        • #5
          Hallo Frank,
          Dus als ik het goed begrijp zien zowel de zwartwang witborst mannen en poppen zien na de 1ste rui uit als witborst poppen.

          Jammer. Het leek me een hele mooie combinatie.

          Ik heb dit jaar per toeval ook twee zwartwangen gekweekt, die na de 1ste rui helemaal opbleekte. 1 was een man en 1 een pop. Ik dacht dat dit pastellen waren omdat de man een hele dunne opgebleekte tekening had. De man heb ik verkocht maar het popje heb ik nog.

          De laatste weken was ik heel erg aan het twijfelen of het wel een pastel was want ze begint steeds meer op een witborst popje te lijken.

          Mischien heb ik ze wel gekweekt zonder dat ik het wist!
          Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

          http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            ja dat kan inderdaad
            en ja jammer dat er niet iets spectaculairs uitrolt zo


            frank4

            Opmerking

            Working...
            X