PDA

Bekijk Volledige Versie : wat hier nu weer rondvliegt

petra bakhuis
05-09-2009, 12:23
een roze kaketoe. heb geprobeerd hem/haar te lokken met appel en pinda's, maar het is niet gelukt en nu issie weggevlogen

hopen dat ie weer terugkomt, het lijkt me niet dat ie het in de vrije natuur redt

kevin
05-09-2009, 17:28
het is te hopen dat iemand hem toch nog zou kunnen vangen,
anders gaat het lastig worden voor hem

petra bakhuis
05-09-2009, 17:34
het is te hopen dat iemand hem toch nog zou kunnen vangen,
anders gaat het lastig worden voor hem

nou inderdaad, ik heb hem/haar de hele middag niet gezien:( , wel steeds blijven uitkijken.

gr petra

petra bakhuis
07-09-2009, 09:25
vandaag heb ik hem weer gezien. hoorde hem eerst en na enkele keren fluiten, waarop hij reageerde met veel geschreeuw, kwam hij enkele keren rondjes vliegen over mijn hoofd. maar helaas hij is weer verder gevlogen :( .

in ieder geval leeft hij nog wel en zit hij hier nog wel in de buurt.
ik blijf gewoon proberen ( de aanhouder wint toch? ) .

gr petra

elhidia
07-09-2009, 17:22
Je zou ook bv instanties kunnen inlichten dat er een roze kaketoe rondvliegt. Of je zou misschien de politie kunnen waarschuwen, misschien is er bij hun bekend dat er iemand zijn roze kaketoe mist.

petra bakhuis
07-09-2009, 17:52
Je zou ook bv instanties kunnen inlichten dat er een roze kaketoe rondvliegt. Of je zou misschien de politie kunnen waarschuwen, misschien is er bij hun bekend dat er iemand zijn roze kaketoe mist.

instanties doen niets zolang het dier rondvliegt helaas. gewoon vangen en dan instanties bellen lijkt mij beter

gr petra

elhidia
07-09-2009, 21:17
Maar stel dat de eigenaar nu wel de instanties heeft afgebelt dan krijgt die eigenaar overal te horen dat die niet gevonden is terwijl de eigenaar de roze kaketoe misschien wel heel snel kan vangen.

petra bakhuis
07-09-2009, 21:22
Maar stel dat de eigenaar nu wel de instanties heeft afgebelt dan krijgt die eigenaar overal te horen dat die niet gevonden is terwijl de eigenaar de roze kaketoe misschien wel heel snel kan vangen.

daar heb je ook weer gelijk aan, ik denk dat ik morgen wel ff bel met politie en amivedi

gr petra

Ton Koek
07-09-2009, 22:24
Die Elhidia is best wel slim wel... :p

Hopelijk lukt het, succes.

Antoni Hopmann
07-09-2009, 22:40
daar heb je ook weer gelijk aan, ik denk dat ik morgen wel ff bel met politie en amivedi

gr petra

Welnee Petra !
Eerst toch maar zien te vangen. De eigenaar is toch onbekend,neem ik aan.

petra bakhuis
07-09-2009, 22:43
Welnee Petra !

ik doe mijn best antoni, maar hij heeft nog niet veel zin om gevangen te worden ;)

heb online al op diverse sites gezocht naar een mogelijke eigenaar, maar nergens staat een vermiste roze kaketoe

gr petra

Josly
07-09-2009, 23:17
Welnee Petra !

Eesrt en vooral bedankt voor Uw en anderen voor de uitstekende en eenvoudige
manier van antwoorden die door iedereen te begrijpen is.
Wanneer de roze kaketoe voorzien is van een pootring kan men via aanvraag Nr. ( kweek Nr. ) en volg Nr. ( ring Nr. ) de aanvrager en eventuele eigenaar opsporen.

Animal
08-09-2009, 09:54

gr petra

Is nergens voor nodig.
Er is geen enkele instantie die het iets interesseerd wat er rond vliegt.
De enige zijn misschien de plaatselijke dierenbescherming(assiel) maar dat is ook maar heel erg afhankelijk van de beheerder en de vrijwilligers daar.

gretha
08-09-2009, 10:49
kan het misschien een van de vogels zijn uit deze advertentie
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=7092
http://www.nbvv.nl/content.asp?page=32
bij de tweede link staat afferden maar welke bedoeld word staat er niet ,je hebt een afferden in limburg ,maar er ligt ook een dorpje afferden in gelderland (gemeente druten)
je weet nooit waar de dieven de vogels hebben zitten ,
misschien is tijdens het overladen wel een ontsnapt .

petra bakhuis
09-09-2009, 20:28
nu de kaketoe nog.
had vandaag een vogelhandelaar aan de telefoon en vroeg hem of hij misschien iets had gehoord en ja dat had hij. de papegaai bleek al een maand geleden ontsnapt te zijn uit een voliere in een naburig dorp.
de (vermoedelijke )eigenaar belde mij meteen en is van plan hier zo gauw mogelijk heen te komen. hij was in ieder geval dolblij dat het dier nog leeft, nu moet hij nog gevangen worden :eek:

gr petra

Ton Koek
09-09-2009, 22:47
Deels al goed nieuws dus.
Misschien als de eigenaar wat van zijn favoriete voer meeneemt lukt het wel.
Succes.

petra bakhuis
09-09-2009, 23:23
Deels al goed nieuws dus.
Misschien als de eigenaar wat van zijn favoriete voer meeneemt lukt het wel.
Succes.

hij is vanavond hier geweest en heeft gezegd dat hij morgen voer brengt waar de vogel gek op is (had hij vanavond al willen meenemen, maar door de consternatie vergeten)

gr petra

tropen kweker
10-09-2009, 16:30
hopen dat ie terecht komt...

petra bakhuis
11-09-2009, 07:58
hopen dat ie terecht komt...

dat hoop ik ook, gisterenmiddag vloog hij hier weer rond dus hij is er nog steeds

gr petra

rupicola
11-09-2009, 16:05
Mocht de betreffende vogel een 'helft van een koppel' zijn dan zou ik de andere 'helft' als lokker plaatsen in de buurt van waar de ontsnapte vogel zich nu ophoudt.

De kans de de ontsnapper invalt op geluid van zijn/haar partner is erg groot.

petra bakhuis
11-09-2009, 19:05
Mocht de betreffende vogel een 'helft van een koppel' zijn dan zou ik de andere 'helft' als lokker plaatsen in de buurt van waar de ontsnapte vogel zich nu ophoudt.

De kans de de ontsnapper invalt op geluid van zijn/haar partner is erg groot.

het probleem is dat de pop al is verkocht door de eigenaar, hij had de moed opgegeven na 6 weken. en hij had dit koppel van jong af aan aan elkaar laten wennen. het koppel was net dit jaar zover dat hij er mee kon kweken

gr petra

petra bakhuis
18-09-2009, 07:57
het dier krijgt ons nog onder hahaha. elke avond komt de eigenaar proberen hem te vangen, maar tot nu toe geen resultaat. morgen willen ze een groot vangnet plaatsen op een plaats waar hij steeds langsvliegt. hij zit nu steeds bij buren achterthuis. de buurman voert hem steeds om hem te lokken.afgelopen woensdag hadden we hem bijna. met een lange hengel met vogellijm hebben we geprobeerd hem te raken en de papegaai beet erin, maar helaas, hij was alweer los voor het net in de buurt kon komen.

Geert
20-09-2009, 18:58
Hallo mensen

Vandaag heb we in Herwen bij Lobith (Gelderland) ook een losvliegende rosè kaketoe gezien.
Eerst hoorde we een aparte soort gefluit en kort daarna zagen we hem/haar vliegen.
Hij /zij vloog in de buurt van de oude Rijn tussen de bomen.

Groeten Geert

Henk3
20-09-2009, 22:39
Hopelijk vliegt ie een eind deze kant uit, kan ie mooi op de foto. Zou toch leuk zijn zeg, ha, ha.

petra bakhuis
21-09-2009, 11:43
gisteravond is hij eindelijk gevangen en zit weer lekker in zijn vertrouwde ren

gr petra

dave1
21-09-2009, 11:52
Hallo mensen

Vandaag heb we in Herwen bij Lobith (Gelderland) ook een losvliegende rosè kaketoe gezien.
Eerst hoorde we een aparte soort gefluit en kort daarna zagen we hem/haar vliegen.
Hij /zij vloog in de buurt van de oude Rijn tussen de bomen.

Groeten Geert

als je ook nog een grijze halsband ziet geert en je weet hem te vangen bezorg hem dan a.u.b weer bij mij je weet waar ik woon

mooi dat hij weer gevangen is

Ton Koek
21-09-2009, 17:26
Goed nieuws! Geduld beloond, mooi zo.

petra bakhuis
22-09-2009, 23:23
Goed nieuws! Geduld beloond, mooi zo.

nou inderdaad, de rust is weer terug hier in de straat. de duiven van ons durven weer gewoon in hun hok te gaan (ipv 1 uur vliegen, vlogen ze de laatste tijd wel 2,5 uur) en de papegaai heeft de eerste dag in zijn eigen hok niets anders gedaan dan eten en slapen. nu maar weer afwachten wat het volgende dier wordt wat hier rondvliegt/loopt hahaha (na papegaai,diamantduifje, kanarie en uitgebroken herten van de buren kunnen we vanalles verwachten;) )

gr petra

Ton Koek
23-09-2009, 14:12
De moraal dus; een ontsnapte kaketoe is goed voor de conditie van duiven. Wie had dat van te voren ooit bedacht?

theodoor
23-09-2009, 19:46
weet je eigenlijk een ideaale combinatie:een kromsnavel kruisen met een postduif,kan hij mooi de weg naar huis vragen als ie weer eens weggevlogen en verdwaald is.
garoeten theo

petra bakhuis
24-09-2009, 08:05
hahahahahahahaha misschien een idee als die duiven niet zo bang waren voor die papegaai.

moet ook toegeven dat, als hij overvloog, zijn manier van vliegen precies op een buizerd leek. en als hij op het dak zat, vond hij de duiven zo interessant dat hij ze steeds achterna liep (vonden de duiven ook niet echt leuk, zo'n raar roze beest)

gr petra

purmerbird
29-09-2009, 09:48
hallo,
Ik ben gebeld door iemand uit de omgeving van Wamel dat daar een man Nw guinea edelpapegaai is komen aanvliegen. deze kweker heeft de vogel opgevangen in een voliere en zoekt de eigenaar.
Wie mij het kweeknummer en jaar kan geven verwijs ik door.
Reacties uitsluitend per mail naar purmerbird@kpnplanet.nl

Zegt het voort

Ronald Purmerend