Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat hier nu weer rondvliegt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat hier nu weer rondvliegt

    een roze kaketoe. heb geprobeerd hem/haar te lokken met appel en pinda's, maar het is niet gelukt en nu issie weggevlogen

    hopen dat ie weer terugkomt, het lijkt me niet dat ie het in de vrije natuur redt

  • #2
    het is te hopen dat iemand hem toch nog zou kunnen vangen,
    anders gaat het lastig worden voor hem

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kevin
      het is te hopen dat iemand hem toch nog zou kunnen vangen,
      anders gaat het lastig worden voor hem
      nou inderdaad, ik heb hem/haar de hele middag niet gezien , wel steeds blijven uitkijken.

      gr petra

      Opmerking


      • #4
        update

        vandaag heb ik hem weer gezien. hoorde hem eerst en na enkele keren fluiten, waarop hij reageerde met veel geschreeuw, kwam hij enkele keren rondjes vliegen over mijn hoofd. maar helaas hij is weer verder gevlogen .

        in ieder geval leeft hij nog wel en zit hij hier nog wel in de buurt.
        ik blijf gewoon proberen ( de aanhouder wint toch? ) .

        gr petra

        Opmerking


        • #5
          Je zou ook bv instanties kunnen inlichten dat er een roze kaketoe rondvliegt. Of je zou misschien de politie kunnen waarschuwen, misschien is er bij hun bekend dat er iemand zijn roze kaketoe mist.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door elhidia
            Je zou ook bv instanties kunnen inlichten dat er een roze kaketoe rondvliegt. Of je zou misschien de politie kunnen waarschuwen, misschien is er bij hun bekend dat er iemand zijn roze kaketoe mist.
            instanties doen niets zolang het dier rondvliegt helaas. gewoon vangen en dan instanties bellen lijkt mij beter


            gr petra

            Opmerking


            • #7
              Maar stel dat de eigenaar nu wel de instanties heeft afgebelt dan krijgt die eigenaar overal te horen dat die niet gevonden is terwijl de eigenaar de roze kaketoe misschien wel heel snel kan vangen.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door elhidia
                Maar stel dat de eigenaar nu wel de instanties heeft afgebelt dan krijgt die eigenaar overal te horen dat die niet gevonden is terwijl de eigenaar de roze kaketoe misschien wel heel snel kan vangen.
                daar heb je ook weer gelijk aan, ik denk dat ik morgen wel ff bel met politie en amivedi

                gr petra

                Opmerking


                • #9
                  Die Elhidia is best wel slim wel...

                  Hopelijk lukt het, succes.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door petra bakhuis
                    daar heb je ook weer gelijk aan, ik denk dat ik morgen wel ff bel met politie en amivedi

                    gr petra
                    Welnee Petra !
                    Eerst toch maar zien te vangen. De eigenaar is toch onbekend,neem ik aan.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Welnee Petra !
                      Eerst toch maar zien te vangen. De eigenaar is toch onbekend,neem ik aan.
                      ik doe mijn best antoni, maar hij heeft nog niet veel zin om gevangen te worden

                      heb online al op diverse sites gezocht naar een mogelijke eigenaar, maar nergens staat een vermiste roze kaketoe

                      gr petra

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door petra bakhuis
                        daar heb je ook weer gelijk aan, ik denk dat ik morgen wel ff bel met politie en amivedi

                        gr petra
                        Is nergens voor nodig.
                        Er is geen enkele instantie die het iets interesseerd wat er rond vliegt.
                        De enige zijn misschien de plaatselijke dierenbescherming(assiel) maar dat is ook maar heel erg afhankelijk van de beheerder en de vrijwilligers daar.

                        Opmerking


                        • #13
                          kan het misschien een van de vogels zijn uit deze advertentie


                          bij de tweede link staat afferden maar welke bedoeld word staat er niet ,je hebt een afferden in limburg ,maar er ligt ook een dorpje afferden in gelderland (gemeente druten)
                          je weet nooit waar de dieven de vogels hebben zitten ,
                          misschien is tijdens het overladen wel een ontsnapt .

                          Opmerking


                          • #14
                            eigenaar is gevonden

                            nu de kaketoe nog.
                            had vandaag een vogelhandelaar aan de telefoon en vroeg hem of hij misschien iets had gehoord en ja dat had hij. de papegaai bleek al een maand geleden ontsnapt te zijn uit een voliere in een naburig dorp.
                            de (vermoedelijke )eigenaar belde mij meteen en is van plan hier zo gauw mogelijk heen te komen. hij was in ieder geval dolblij dat het dier nog leeft, nu moet hij nog gevangen worden

                            gr petra

                            Opmerking


                            • #15
                              Deels al goed nieuws dus.
                              Misschien als de eigenaar wat van zijn favoriete voer meeneemt lukt het wel.
                              Succes.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X