Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na het wassen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Na het wassen

    Ik heb al veel gelezen over hoe je vogels moet wassen maar de vraag in mijn huiswerk is: Soms wassen mensen hun vogels zelf, bijvoorbeeld voor tentoonstellingen. Wat moet je na het wassen doen en waarom is dat nodig?
    Ik heb hier niets over gevonden, kunnen jullie mij helpen?

  • #2
    Na het wassen zorgen dat ze heel warm zitten tot ze droog zijn omdat ze door en door nat zijn en het verenpak dan niet isoleerd.Dit gebeurd meestal vlak voor een tt dus aan het eind van het jaar als het al kouder word.Heb ze zelf altijd in een keukenrol gewikkeld en op de lauwe verwarming.Zorg wel dat ze voor de nacht droog zijn en ze zichzelf weer een beetje gefatsoeneerd hebben.Als een vogel in natte veren inslaapt staan de veren de andere dag alle kanten op heb je zelf ook als je met nat haar naar bed gaat.Kromme staartveren even boven het stoom van een fluitketel.Besteed dan ook wat aandacht aan poten en ring.De fanatiekelingen wassen zelfs het voer om een grauwe waas om de snavel te voorkomen.in de tt voerbakjes een klosje hout zodat er maar een cm voer in kan dan kunnen ze er niet te diep in.Het voerbakje en het flesje hoger in de ttkooi zodat ze er van de zitstok bijkunnen dan hangen ze niet met de staart op de grond.Omdat de meeste vogels vrij nieuwsgierig zijn kun je de onderste helft van de ttkooi ook nog afplakken zodat de vogel hoog moet gaan staan om wat te zien dit komt de houding ten goede.Folie in de kooi zodat ze niet aan de tralie,s gaan hangen.Dit zijn allemaal net de extra puntjes die de vogel een voorsprong geven op de rest.Dit africhten doe je eerder dan het wassen.Kapotte veren minimaal een week of zes voor de tt al verwijderen
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Ok dank je wel om me uit te leggen hoe het allemaal in elkaar zit

      Opmerking


      • #4

        Opmerking

        Working...
        X