Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedmachine kuikens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedmachine kuikens

    Vandaag kunnen mijn kuikentjes uit hun ei komen. Ze zitten in een broedmachine. Hoe pak ik het verder aan als ze uit hun ei zijn? Ik geloof dat ik ze moet laten opdrogen in de broedmachine, maar hoe warm moet het in de kuikenmoeder zijn? Ik had hier een mooi staatje voor, maar ben het helaas kwijt.
    Wie kan mij helpen?
    Net is het eerste kuiken uit zijn ei gekropen, hij kruipt nog wat zielig rond. Wanneer kunnen ze lopen?

  • #2
    Sorry, ik heb helemaal geen ervaring met broedmachine kuikens.
    Maar hier kunnen de Chinese dwergkwarteltjes al lopen als ze opgedroogd zijn (ik gok 30 min tot een uurtje nadat ze uit het nest zijn). De eerste paar keer nog grappig met hun vleugeltjes gespreid om hun evenwicht te bewaren
    Een goed moederhennetje blijft eerst een paar uur op het nest zitten, dus de kuikentjes lopen dan nog niet echt door het hok maar blijven onder hun moeder.

    Opmerking


    • #3
      broedkas

      Oorspronkelijk geplaatst door Xada
      Vandaag kunnen mijn kuikentjes uit hun ei komen. Ze zitten in een broedmachine. Hoe pak ik het verder aan als ze uit hun ei zijn? Ik geloof dat ik ze moet laten opdrogen in de broedmachine, maar hoe warm moet het in de kuikenmoeder zijn? Ik had hier een mooi staatje voor, maar ben het helaas kwijt.
      Wie kan mij helpen?
      Net is het eerste kuiken uit zijn ei gekropen, hij kruipt nog wat zielig rond. Wanneer kunnen ze lopen?
      je moet ze met rustlaten in de broedkas. Zeker 16uur, dan zijn ze opgedroogd. dan gaan ze naar het moederhuis, op een temperatuur van 35 graden celsius.Best op een zeer fijne rooster. je moet wel opletten van het drinkwater, want ze verdrinken rap.het eten eerste kuikenmeel, is het beste. Veel kwartel genot nog uit westvlaanderen . PS kweek er maar 700 op een jaar . den medaar.

      Opmerking


      • #4