PDA

Bekijk Volledige Versie : Bekleding binnenhok

Martinus
31-08-2009, 15:12
Hallo vogelliefhebbers,
Wat is jullie mening over het bekleden van een binnenhok met kunststof schroten? Nu gebruik ik hardboard (wit) maar dat is aan vervanging toe. Voor de hygiëne gaan mijn gedachten nu uit naar schroten. Ik benieuwd naar jullie mening hierover.

kingfisher
31-08-2009, 19:05
Hallo,
niet kwaad bedoeld maar als je iets wilt waar bloedmijt tussen kan moet je kunststofschroten nemen.
Zou het dus niet doen,
Beter is trespa wel een stuk duurder maar er zullen nog wel meer materialen zijn.
Mvg,
Kingfisher

girlits
31-08-2009, 20:21
Kunststof schroten is inderdaad vragen om problemen.Een vriend van mij heeft daarom zijn binnenhok helemaal met kunststofplaten bekleed.Nu loopt het water hem soms van de platen af en staat er continu een vochtvreter.Bedenk wel dat je dan heel veel ventileren moet om dit te voorkomen.
groeten eddie

Antoni Hopmann
31-08-2009, 21:28
Ik heb mijn binnenhok gewoon van meranti-multiplex 10 mm
Een aantal keren gewoon met witte grondverf (niet op waterbasis)
geverfd. Wel alles goed afkitten uiteraard.

girlits
31-08-2009, 23:45
Dit is voor het vochtprobleem de beste oplossing.Pas wel op met holle ruimte,s dit zijn ideale broedplaatsen voor muizen.
groeten eddie

theodoor
01-09-2009, 13:45
weet niet wat voor ondergrond je hebt maar bij mij heb ik het binnenhok betegeld ,zeer goed schoonte houden en als je tegen een restpartijtje oploopt zeker niet duur(welduurzaam)
garoeten theo

Animal
01-09-2009, 15:03
Afhankelijk van wat de ondergrond is ,kun je die ook zo laten.
Desnoods alleen maar schilderen.
En dan natuurlijk wel met verf op waterbasis.
Is voor jezelf ,voor het millieu en voor de vogels veel beter.