Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwonding aan kop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verwonding aan kop

    hallo,

    wij hebben een koppel mozambique-sijzen en een koppel europesche-barm sijzen (pastel) in de voiliere, gaat allemaal prima. verder geen andere vogels
    voiliere is breed 1,60 m bij diep 1 m en 1,70 hoog.

    echter om de zoveel tijd zien we bij 1 van de vogels dat de veren op de kop eraf zijn. soms met wat bloed soms niet. alle vogels hebben het al wel een keer gehad. Na verloop van tijd komen de veertjes wel weer terug.

    overdag zien we geen extreem jaaggedrag of andere rare dingen. Het is iedere keer hetzelfde, 's avonds niks aan de hand en 's morgens is het er.

    vogels hebben geen nestjes.

    we vragen ons af wat dit zou kunnen zijn. zouden de vogels dit onderling doen, vliegen ze ergens tegenaan? we zien ook geen veren aan het gaas zitten. of is het toch een kat ofzo? we horen 's nachts niks bijzonders (geen gefladder).
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Ik heb een kanarie met exact dezelfde verwonding, zelfde plek incluis.
    En ook reeds meerdere keren deze wonde gehad.

    Vorige week ging ik met deze kanarie naar de dierenarts voor een ander probleem en die bestudeerde de wonde ook.

    Zij mening : een beet van een mug.

    Wat dus enorme gevolgen kan hebben i.v.m. pokken. (hapziekte,...)

    Gelukkig zijn niet alle muggen dragers van het pokkenvirus.


    Het kan bij jou iets helemaal anders zijn, maar de plek en het zicht komt heel sterk overeen met wat ik hier al enkele keren zag bij die kanarie.
    Misschien toch hetzelfde?

    Opmerking

    Working...
    X