PDA

Bekijk Volledige Versie : Japanse Kwartels

Dovelett
31-08-2009, 00:05
Nou, ik heb nu eindelijk een voliere klaar waar wat vogels in kunnen huizen.

Heb er in 1 bronsvleugelduif, 1 senegalduif, 2 lachduif, 2 diamantduif en 2 japanse kwartels(haan en hen) en tijdelijk een vreselijk in de rui zijnde figurita.

De kwartels hebben maanden apart gezeten en nu eindelijk mochten ze samen. Eerst de hen er in gezet en toen de haan. Die was behoorlijk g*** want hij sprong er direct op.

Toen de duiven er bij in en even aangekeken.

De hen en haan zijn met elkaar bezig, dan pikt de hen op de haan, dan zit hij weer op haar.

De bronsvleugelduif was ook op de grond en de haan kwam in zijn richting en klom ook op de duif(die overigens een doffer is).

Is dit normaal(dat gedrag van de kwartels) of heb ik het te snel gedaan allemaal? Wilde de duiven zo graag ruimte geven.

Dovelett
31-08-2009, 10:20
Het gaat in principe goed in de voliere, maar de kwartelhen is best fel op vogels die op de grond belanden. De bronsvleugel en de haan zijn haar favo slachtoffer om te pikken.

Is dit normaal? Ik weet namelijk weinig van hun gedrag, maar dacht dat het best rustige vogels waren.

XaNaX
31-08-2009, 10:51
Ik weet niet veel over kwartels, ondanks ik er 4 zitten heb. Ze zijn voor mij de opruimers van de bodem ;)

Wat ik enkel weet uit ervaring is dat ze vooral met periodes heftig kunnen zijn.
Normaal eten m'n kanaries bvb mee uit het voederbakje voor de kwartels. Maar nu ook al een paar dagen laat één kwartelhen dit niet meer toe, en dat is nog al zo geweest.
Denkt ze dan aan broeden of wat dan ook? Ik weet het niet..

Wat ik wel weet, is dat ze vorige week nog allemaal broederlijk uit hetzelfde bakje konden eten en dat dit net voor 't weekend is omgeslaan. En dat dit deze week weer kan veranderen.

Nuja, alles is nieuw voor al je vogels, kijk het even aan, zou ik zeggen. Geef ook genoeg schuilplekken voor de kwartels. Dat hebben ze graag, worden ze rustiger van. Zie dat ze goed aan hun voer en drinkwater raken. Geef hen de mogelijkheid om een zandbad te nemen.
En laat ze allemaal wat wennen aan de nieuwe plek. In heel veel gevallen komt dit wel goed. De vogels zullen wel snel doorhebben wanneer het veilig is op de bodem en wanneer niet. Zo gaat het hier toch.

Succes!!