PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel vogels in een voliere?

Siesling
30-08-2009, 22:01
Betste allemaal,

:help Ik ben pas nieuw op deze site, dus vergeef me als het nog niet helemaal goed gaat. Ik heb net een nieuwe voliere neergezet. Maar wat ik eigenlijk wil weten is. Hoeveel kanarie's mogen en kunnen er in een voliere? En welke andere vogels kan je er dan bij doen? Extra informatie: Ik wil niet gaan kweken. De voliere is helemaal overdekt. Het vlieggedeelte is, 2 meter lang, 2 meter hoog en 1 meter diep. Het nachthok is 1 meter lang, 2 meter hoog en 40 cm diep.

Alvast bedankt,

Henry Siesling

ThomasD
04-09-2009, 20:34
kanaries zou ik 1 man met 1 of 2 of 3 poppen erin zetten

maar nooit 2 kanarie mannen samen

wat andere soorten betreft zou ik er niet te veel bij zetten ondanks de kanarie

een sociale vogel is moet het geen volgepropte volière worden

maar enkele andere soorten zijn zebravink,diamantduif,(beiden in diverse kleurmutaties te verkrijgen),...

succes en welkom op het forum

Tori no Hime
04-09-2009, 20:41
Wat voor vogels wil je? Mooie vogeltjes om naar te kijken? Goede zangers?

Ik vind zelf Japanse meeuwtjes erg leuk. Die kunnen heel goed bij andere vogels, zien er mooi uit, en zingen erg grappig (wel erg zacht) :o

bert3660
04-09-2009, 23:00
Wat voor vogels wil je? Mooie vogeltjes om naar te kijken? Goede zangers?

Ik vind zelf Japanse meeuwtjes erg leuk. Die kunnen heel goed bij andere vogels, zien er mooi uit, en zingen erg grappig (wel erg zacht) :o

Erg zacht zou ik niet zeggen ik zit ongeveer, 8 meter van mijn voliere af en ik hoor HEM binnen nog zingen :)
Wel een erg mooie zang dat jong mannetje.
De man dus de papa van het jong mannetje zingt niet zo vaak.

Ik heb zelf : zebravinken,diamantduifjes japanse meeuwtjes,kanaries en chinese dwerkwartels in 1 voliere zitten.

Je moet wel opletten dat het niet te druk word want in 1 jaar kan je in eens heel je volière tot boven vol hebben zitten.

Wat ik zou doen is 1 koppeltje van alles nemen en dan maar afwachten ;)

groetjes