PDA

Bekijk Volledige Versie : Is dit bloedluis?

JohanPG
30-08-2009, 17:09
Op het moment heb ik alleen chinese dwergkwartels in de volière en ben ik nog druk bezig met het nachthok. Ik was vanmiddag een stopcontact aan het bevestigen, en toen zag ik ineens dat er een klein rood 'spinachtig' beestje in zat (hij had 8 poten ofzo).

Is dit een bloedluis, of zou het iets anders (schadelijks) geweest kunnen zijn?

Hans de Vries
30-08-2009, 23:14
Op het moment heb ik alleen chinese dwergkwartels in de volière en ben ik nog druk bezig met het nachthok. Ik was vanmiddag een stopcontact aan het bevestigen, en toen zag ik ineens dat er een klein rood 'spinachtig' beestje in zat (hij had 8 poten ofzo).

Is dit een bloedluis, of zou het iets anders (schadelijks) geweest kunnen zijn?

Als ie 8 poten heeft is het een spinnetje...... Volgens mij heeft een luis 6.
Houd hem eens onder een vergrootglas; ze zijn wel klein, hoor.

Hans

ps
Wat heb je een eng Avatar... of is dat om de bloedluizen af te schrikken?

Henk3
31-08-2009, 08:54
Bloedluis is echt niet alleen. Mocht je ze hebben dan heb je er waarschijnlijk veel meer dan je denkt. Lege bloedluis is overigens bijna doorzichtig. Alleen een volgezogen luis is rood van de bloedkleur.

P.s. Ik ben het met Hans eens dat je Avitaar geen vriendelijkheid uitstraalt.
Wat mij betreft mag ie dan ook uit beeld verdwijnen.

raimond77
14-09-2009, 21:17
ik zag er bij mij ook een paar lopen van die dingen.
weet iemand een website waar je kan vinden wat het is .

Tori no Hime
14-09-2009, 21:45
Ik zou zoeken op plaatjes van bloedluizen (gewoon op google ofzo) en dan proberen te vergelijken.

Hebben Hans en Henk het over de huidige avatar van JohanPG? Die is absoluut niet eng bedoeld volgens mij, het is een plaatje van de piratenvlag van Luffy uit One Piece en dat is gewoon vooral een hele vrolijke, grappige serie ;) Ik zou zeggen: kijken!!

Henk3
14-09-2009, 22:37
Tori no hime:
Die is absoluut niet eng bedoeld volgens mij
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben maar dat houd voor mij persoonlijk niet in dat ik die afbeelding leuk ga vinden.