Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik begin met zebravinken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ik begin met zebravinken.

    beste mensen.

    heb enkele jaren wildzang gekweekt maar wil helemaal overstappen op zebravinken. het liefst wil ik iets doen met de grijs getekende kleur.
    ook wil ik graag met vogels beginnen die tt waardig zijn.
    ben aleen even geschrokken met alle kleurslagen die ik tegen kom. ontelbare.
    het vererven bij wildzang is vele malen makkelijker dan hierbij ben ik wel achter. heb daarom al veel gelezen op internet maar kan wel helemaal gek worden van al die kleuren. dus daarom deze vragen.

    zie ten eerste weinig grijs getekende vogels op internet te koop. kan aan mij liggen dat ik niet juiste site,s bezoek. hoe kom ik in contact met mensen die enigsinds goeie kweekvogels te koop hebben en wat zal hiervoor een redelijke prijs zijn.

    daarnaast ben ik volgensmij verplicht om andere kleurslagen te gaan houden om door middel van inkweken betere vogels te bekomen. maar daar strand het bij mij een beedje. wat verbeterd wat en wat vererft enz enz, moeilijk lijkt mij. wie kan mij een duidelijke site aanraden waar ik hierover veel kan leren. of wie kan het mij duidelijk proberen uit te leggen?

    en dan nog wat. ik ben in het bezit van maar 1 voliere. wil gaan broeden in kooien. kan ik in de rustperiode. (voor zover die er is) de mannen en poppen gezamelijk in 1 voliere houden en dan zonder nestkastjes dat ze dan niet gaan broeden. of kunnen ze beter apart gehouden worden.

    alvast bedankt voor eventuele reacties.
    wil graag veel weten over de vogels eer ik er mee ga beginnen. moet toch mijn laatste wildzangen nog gaan verkopen dus heb nog wel de tijd om dingen te weten te komen

  • #2
    kwa verbetering en vererving, denk ik dat je altijd een goede wildkleur stam moet hebben, zodat je altijd mutaties kan paren met een goede stam

    Opmerking


    • #3
      m.v.g jan

      onder typ fouten voor behouden !

      Opmerking


      • #4
        ok, wildkleur blijven dus hier ook een goeie basis. was bij wilzang ook zo om forse vogels te behouden. door vele mutatiekweek worden vele soorten steeds kleiner.

        Opmerking


        • #5
          ja dat was dan ook mijn bedoeling.

          Opmerking


          • #6
            dag piek,


            een maat van me kweekt zebras op aardig niveau maar dan vooral witte en geelsnavels al een aantal keer wereldkampieoen mee geworden en hij heeft als tip :

            kom naar de zebranvinkenshow van nederlandse zebravinken club
            die hebben in 1 oktober tot 4 oktober hun landelijke show in veenendaal

            met daarbij een grote verkoopklasse! je kan hier terecht met je al je vragen en kan dan meteen ook goede getekende vogels zien! hier zit de top van nl met hun vogels

            ook op hun site ztaat info




            succes

            Opmerking


            • #7
              bedankt hj de graaf. mooie site veel info. heb nog heel wat pagina,s te lezen.
              via zulke tentoonstellings kan ik aan de juiste vogeleigenaren komen en dus ook goeie vogels.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking

                Working...
                X