Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen gaan een voor een dood !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Jongen gaan een voor een dood !!

    Hallo,

    Na dat alles eens goed verliep en de koppels van wie ik eieren wou ze had gelegd gaat er nu het een en het ander mis.

    Ik had van 3 koppels 5 jonge: 3 van mijn japanse meeuwtjes en 1 van koppel Isabelle zebravinken en een jong kuifje waar ik zo lang op heb gewacht zijn allemaal overleden.

    Ik was 1.5 week naar de Ardennen dus ik dacht ik kom terug en heb veel vogeltjes rond vliegen en in de nesten zitten.
    Mijn buurman kwam elke dag vers water en voer geven.

    Nu kwam ik thuis en met alle blijdschap ging in derekt naar de nesten toe om te kijken, het was snel over.

    In het nest de Japanse meeuwen lagen 2 jonge helemaal opgedroogd en zag ik enkel de skeletten en wat huid en een jong nog in het ei dat niet was uitgekomen.

    Bij het Isabelle koppel juist het zelfde : het jong uitgedroogd in het nest van onder.

    Maar ik moet zeggen het was wel heel warm geweest hier, 38 graden.

    Bij mijn koppel kuif wit x wit had ik 2 jongen : 1 zonder kuif en 1 met kuif.
    Het jong zonder kuif leeft nog maar het jong met kuif is vandaag overleden, hij was smorgens nog aan het rond vliegen en springen door de kooi maar na middag zat hij bol op de grond en zijn vluegeltjes lagen een beetje op de grond en hij deet niet meer veel toen, tegen de avond was hij overleden.
    Het jong dat er nu nog bij zit is wel nog erg levendig

    Ik dacht aan bloedluis maar ik vind geen sporen van bloedluis.

    Ik weet echt niet wat doen en ik wil geen jongen meer kwijt geraken want ik heb er nog maar 6 van de 11 over.

    Bedankt als iemand mij kan helpen.

    groetjes

  • #2
    waarschijnlijk is de warmte de grote boosdoener geweest maar de combinatie van de koppels kan ook een oorzaak.ik weet dat niet zeker maar kuif en isabel zijn nu eenmaal niet de makkelijkste
    zal reacties ander gebruikers afwachten voor verder commentaar te gevn

    Opmerking


    • #3
      tijdens mijn vakantie is heir ook een nest goulds van 6 jongen uit het nest gegooid misschien toch die warmte ik had verder ook geen oorzaak.
      kunnen ze reageren op een andere verzorger?

      Opmerking


      • #4
        Ik zou het niet weten maar ik ben er nog niet te goei van dat ik mijn baby kuifje kwijt ben ...


        Ik zou niet weten waar het aan ligt, maar aan een andere verzorger daar twijfel ik aan omdat goulds niet de makkelijkste zijn om mee te broeden.

        groetjes

        Opmerking

        Working...
        X