PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat voor kwartels zijn dit?

Xada
25-08-2009, 16:24
Ik heb een paar kwartels gekocht, maar weet niet welke soort het is. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-87KYS3YQ.jpg
kwartel vrouwtje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IVF46BZL.jpg
kwartel mannetje.

Ik voer ze nu kuikenmeel of kuikenkorrel, maar hebben ze daar genoeg aan ook voor de eierproduktie? Speciaal kwartelvoer is hier niet te koop, wel een mix voor kalkoenen etc.

Jacoliene
25-08-2009, 17:11
Volgens mij zijn et Japanse kwartels.

tropen kweker
25-08-2009, 17:22
je kwakkels zijn idd japanse kwartels.

op alleen kuikenmeel/korrels redden ze het zeker niet! je kunt ze een volieremengeling geven, en eivoer en grit. een paar meel/buffalo wormen zullen ze ook zeker niet afslaan!;)

nog effe een vraagje; waarom kwartels kopen zonder te weten wat voor soort het is en wat ze nodig zijn?

Xada
25-08-2009, 22:31
Ik vond het mooie diertjes en was op zoek naar een leuk vogeltje. Dus daarom heb ik ze gekocht. In de winkel heb ik gevraagd wat ze moesten eten, omdat ik al naar kwartelvoer had gezocht, maar niets kon vinden. En toen die meneer zei dat ze alleen maar kuikenmeel hoefden te hebben, leek mij dat behoorlijk karig. Vandaar de vraag hier. Grit hebben ze natuurlijk ook, maar voor mij is dat geen voer. Ik zal eens zien of ik volieremengsel kan krijgen.

medaar
26-08-2009, 13:50
Ik vond het mooie diertjes en was op zoek naar een leuk vogeltje. Dus daarom heb ik ze gekocht. In de winkel heb ik gevraagd wat ze moesten eten, omdat ik al naar kwartelvoer had gezocht, maar niets kon vinden. En toen die meneer zei dat ze alleen maar kuikenmeel hoefden te hebben, leek mij dat behoorlijk karig. Vandaar de vraag hier. Grit hebben ze natuurlijk ook, maar voor mij is dat geen voer. Ik zal eens zien of ik volieremengsel kan krijgen. is de Japanse kwartel. eerste kuikenmeel is het beste voer. ze lusten ook wat groen.wil je veel eieren wel geef wat kippen legmeel bij.ik kweekte zo een 700 kuikens op een jaar. de eitjes zijn zeer lekker, in soep of als aperitief hapje. smakelijk. medaar.

yoontjuh
26-08-2009, 16:58
Eten deze kwartels ook niet gewoon een mix van universeel en tropisch zaad?

Xada
28-08-2009, 12:44
Ik heb nu een mix van voer voor siervogels, kuikenmeel, een beeje legkorrel voor kippen, groenvoer, wat maden en natuurlijk een bakje met grit. Ik hoop dat dit genoeg is om de vogels gezond te houden.
Eivoer wil ik er nog bij gaan geven, maar zit even uit te zoeken hoe ik dat het beste maken kan.