Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodembedekking voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bodembedekking voliere

    Mijn voliere is geplaats op een tegelvloer, om deze makkelijk schoon te houden heb ik op dit moment schelpenzand op de bodem.
    Deze kan ik als het droog is eenvoudig opvegen.

    Nu zit hier ook eigenlijk het probleem, het schelpenzand moet droog zijn om het op te kunnen vegen anders is het te nat en plakkerig.

    Nu zoek ik een bodembedekker die goed vocht opneemt, denk aan een regenbui of rond spatterend badwater en natuurlijk ontlasting.
    En die natuurlijk eenvoudig op de vegen is.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Soesje
    Nu zoek ik een bodembedekker die goed vocht opneemt, denk aan een regenbui of rond spatterend badwater en natuurlijk ontlasting.
    En die natuurlijk eenvoudig op de vegen is.
    Dit zou kunnen betekenen dat je in ons natte klimaatje, zeker in de herfst, elke dag mag verschonen.
    Je zou een gedeelte van je voliere kunnen overkappen met lichtdoorlatende platen, dan regent het daar al niet meer en kun je dat zo opvegen.
    Of je zou grasrollen (eten ze niet eerst de zaden op) kunnen doen, dan regent het wel weer schoon

    Mijn ervaring is dat de meeste kleine vogeltjes niet echt gesteld zijn op een regenbui. Voor de evt. planten is het natuurlijk wel handig.

    Grof zand (metselzand, vloerenzand ca. 50 euro/m3) "laat het water redelijk snel weer gaan".
    Als je hiervan een dikke laag (ca. 15 cm.) doet kun je het (als het droog is) even doorharken en kun je zo een hele tijd mee.

    Opmerking


    • #3
      De voliere is wel overdekt, de regen komt binnen doordat deze deels inregent.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Soesje
        De voliere is wel overdekt, de regen komt binnen doordat deze deels inregent.
        Ik ken het probleem. Dek een gedeelte af tegen de regen,met plastic of
        platen. Dan blijft in ieder geval een gedeelte droog.
        Echt een oplossing hiervoor is er niet. Ik gebruik ook schelpenzand op
        betontegels.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking

        Working...
        X