Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nacht hok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nacht hok

    beste, ik ben van plan om een nachthok zelf te maken,
    ik heb zelf geen ervaring om die te maken

    daarom heb ik enkele vraagjes :

    hoe moet hij er ongeveer uitzien dat de vogels er in gaan ?

    hoe krijg ik de vogel in het nacht hok ?

    moet er glas in ?

    moet er een verwarming element in ?

    welke materialen kan ik het bete gebruiken ?

    hoe ziet het idealen nacht hok er uit ?

    m.v.g jan

    p.s hij is voor afrikaanse pracht vinken (tropen)
    m.v.g jan

    onder typ fouten voor behouden !

  • #2
    nachthok

    je kan een lampje maken in het nachthok, dan weten de vogels als het donker word, waar ze naar toe kunnen gaan. als je tropen hebt die minder goed tegen de kou kunnen, is een verwarming wel aan te raden. je kan de vogels aan je nachthok wennen door er te voeren, zodat ze graag naar binnen gaan. als een nachthok overdekt en aan alle kanten dicht is(geen tocht) voldoet het in de meeste gevallen wel. een nachthok maakt niet uit van wat voor materiaal hij is, als je maar rekening houd met het weer. hangt het in de regen, regen bestendig materiaal, maar dat spreekt voor zich toch ? glas hoeft niet, vogels gaan niet uit het raam turen, of de krant er al is
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Beste Jan een raam erin is nooit weg dit is prettiger voor de vogels en voor jou met wat daglicht erin
      groetjes Wim

      Opmerking


      • #4
        dank je

        hey bedankt !

        hoe komen de vogel er in ?
        met een laap of zo ?
        m.v.g jan

        onder typ fouten voor behouden !

        Opmerking


        • #5
          Wat bij ons altijd werkt de vogels loslaten in het nachthok en ze zelf de weg weer laten zoeken naar het buitenverblijf werkt prima